PKP Intercity rozważa zlikwidowanie od czerwca części swoich pociągów międzynarodowych. Jak poinformował prezes przewoźnika Janusz Malinowski, chodzi o trzy lub cztery najmniej rentowne połączenia.
_ - Planujemy korektę połączeń międzynarodowych. Rozważamy odwołanie niektórych pociągów, tych przynoszących największe straty _ - powiedział Malinowski.
Prezes nie ujawnił, o które pociągi chodzi. - _ Na razie dopiero rozważamy zrezygnowanie z tych połączeń, więc nie chciałbym na razie ich wskazywać. To będą najprawdopodobniej trzy lub cztery pociągi, ale nic nie jest przesądzone _ - wyjaśnił.
Zgodnie z rozkładem jazdy międzynarodowych pociągów przewoźnika obowiązującym od piątku 1 marca i zamieszczonym na stronie internetowej PKP Intercity spółka obsługuje obecnie 30 takich połączeń plus trzy pociągi komercyjne - czyli uruchamiane we współpracy z kolejami rosyjskimi Moskwa-Paryż i Moskwa-Nicea, oraz pociąg Berlin-Saratów.
W zeszłym roku PKP Intercity odnotowało około 9,2 mln zł straty. PKP Intercity przewiozło w 2012 r. 30,5 mln pasażerów, czyli o ok. 600 tysięcy mniej niż w 2011 r. Spółka systematycznie poprawia swoje wyniki finansowe. W 2010 r. PKP Intercity odnotowało ponad 136,2 mln zł straty, a w 2011 r. było to już 22,4 mln zł straty. Władze spółki prognozują, że przewoźnik nie odnotuje straty lub zamknie rok z zyskiem najwcześniej w 2014 r. Według nich 2013 rok prawdopodobnie spółka również zamknie na minusie; przy niesprzyjających okolicznościach strata może sięgnąć nawet 100 mln zł.
Czytaj więcej w Money.pl | |
---|---|
Ta spółka jeszcze długo nie będzie dochodowa Przy niesprzyjających okolicznościach strata za 2013 rok może sięgnąć nawet 100 mln zł. | |
Szybsza prywatyzacja PKP? To możliwe Zmiana finansowania zakupu szybkich pociągów dla PKP Intercity z funduszy UE zwiększa szansę szybszej prywatyzacji spółki w przyszłości - powiedział szef PKP Jakub Karnowski. | |
Największy przetarg na kupno pociągów PKP Intercity zamierza kupić 20 pociągów. To jeden z największych kontraktów spółki. |