Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PKP Intercity odnotowało straty. Ten rok też zamknie na minusie

0
Podziel się:

Przy niesprzyjających okolicznościach strata za 2013 rok może sięgnąć nawet 100 mln zł.

PKP Intercity odnotowało straty. Ten rok też zamknie na minusie
(Stawinski/Reporter)

Około 9,2 mln zł straty odnotowało w zeszłym roku PKP Intercity - poinformował członek zarządu spółki ds. finansowych Paweł Hordyński. PKP Intercity przewiozło w 2012 r. 30,5 mln pasażerów, czyli o ok. 600 tysięcy mniej niż w 2011 r.

Hordyński zaznaczył jednocześnie, że wynik finansowy za zeszły rok nie został potwierdzony przez audyt, więc może on jeszcze podlegać korektom.

Spółka systematycznie poprawia swoje wyniki finansowe. W 2010 r. PKP Intercity odnotowało ponad 136,2 mln zł straty, a w 2011 r. było to już 22,4 mln zł straty. Pytany przez dziennikarzy, kiedy spółka może osiągnąć dodatni wynik finansowy, albo chociaż nie notować straty, Hordyński ocenił, że nastąpi to najwcześniej w 2014 r. Jego zdaniem 2013 rok prawdopodobnie spółka również zamknie na minusie; przy niesprzyjających okolicznościach strata może sięgnąć nawet 100 mln zł.

Prezes spółki Janusz Malinowski wyjaśnił dziennikarzom, że ujemne wyniki spółki spowodowane są głownie remontami prowadzonymi na torach i wymuszonymi przez nie częstymi zmianami rozkładów jazdy pociągów. _ - W zeszłym roku mieliśmy 12 tysięcy zmian w rozkładzie _ - zaznaczył prezes. Dodał, że najbardziej dotkliwymi dla przewoźnika remontami są prace prowadzone na liniach Warszawa-Łódź, Rzeszów-Kraków, Warszawa-Gdańsk i Wrocław-Poznań.

Wśród przyczyn spadku liczby pasażerów wskazał również spadek tempa wzrostu PKB w trzecim i czwartym kwartale ub.r., rozbudowę dróg szybkiego ruchu i zatrzymanie w połowie roku wzrostu cen paliw. Prezes wskazał, że prywatny transport samochodowy jest największą konkurencją dla przewoźnika.

Na remonty taboru PKP Intercity przeznaczyło w ubiegłym roku 189 mln zł. W 2011 r. spółka wydała na to 163 mln zł, a w 2010 r. - 117 mln zł. W zeszłym roku spółka wysłała do remontu 797 wagonów i 132 lokomotywy. - _ W tym roku odbierzemy około 100 nowych i wyremontowanych wagonów. To przełoży się na komfort podróżowania _ - zapowiedział Malinowski. Wskazał, że od 2010 r. liczba sprawnych wagonów zwiększyła się od 1100 do 1600.

Czytaj więcej w Money.pl
Szybsza prywatyzacja PKP? To możliwe Zmiana finansowania zakupu szybkich pociągów dla PKP Intercity z funduszy UE zwiększa szansę szybszej prywatyzacji spółki w przyszłości - powiedział szef PKP Jakub Karnowski.
Największy przetarg na kupno pociągów PKP Intercity zamierza kupić 20 pociągów. To jeden z największych kontraktów spółki.
Będzie rewolucja na kolei. Pendolino coraz bliżej Kontrakt o wartości 665 mln euro obejmuje dostawę 20 pociągów, które mogą rozwijać prędkość do 250 km/godz.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)