Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polacy i dobroczynność. Zobacz sondaż

0
Podziel się:

Polacy, w porównaniu z marcem 2014 roku, w okresie przedświątecznym w grudniu byli bardziej skłonni do wsparcia finansowego organizacji dobroczynnych, które nie kosztowałyby ich więcej niż 5 złotych miesięcznie.

Polacy i dobroczynność. Zobacz sondaż
(Fotolia)

Polacy, w porównaniu z marcem 2014 roku, w okresie przedświątecznym w grudniu byli bardziej skłonni do wsparcia finansowego organizacji dobroczynnych, które nie kosztowałyby ich więcej niż 5 złotych miesięcznie (29 procent w stosunku do 17 procent) - wynika z sondażu TNS Polska.

Według badań TNS Polska, podobnie jak dziewięć miesięcy wcześniej, kształtują się odsetki deklaracji wsparcia, które wynosiłoby powyżej 5 zł miesięcznie. 9 proc. respondentów byłoby w stanie przeznaczyć na ten cel od 6 do 10 zł na miesiąc; 3 proc. badanych od 11 do 30 złotych, a powyżej 30 zł mniej niż jeden procent.

W ocenie TNS Polska, wciąż najczęstszą odpowiedzią respondentów jest stwierdzenie, że nie stać ich na tego rodzaju regularną dobroczynność. Warto podkreślić, że w porównaniu z marcem odnotowano spadek odsetka badanych, którzy w ten sposób argumentowali swój negatywny stosunek do aktywnego wsparcia organizacji dobroczynnych. W grudniu niemal dwie piąte badanych (38 proc. w stosunku do 46 proc. respondentów w badaniu marcowym) deklaruje brak warunków materialnych, by pomagać potrzebującym.

Z badań TNS Polska wynika, że w okresie przedświątecznym Polacy rzadziej przyznają, że nie znają instytucji, którą chcieliby wesprzeć 7 proc. w porównaniu z 16 proc. w marcu). Wzrosła natomiast liczba osób, które nie są zdecydowane, czy są skłonne do przeznaczenia pieniędzy na cele organizacji dobroczynnych (z 10 proc. do 16 proc.).

Jak podaje TNS Polska, w okresie Bożego Narodzenia, ankietowani chętniej wsparliby organizacje pozarządowe. Jest to więc dobry okres na prowadzenie działań pomocowych i szukanie wsparcia finansowego dla potrzebujących. Znakomitym tego dowodem są akcje takie jak Szlachetna Paczka czy Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy - wskazano.

Według badań TNS Polska, respondenci najchętniej wsparliby takie organizacje dobroczynne jak: Caritas (43 proc.), Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (32 proc.), Polski Czerwony Krzyż (28 proc.), Fundacja TVN _ nie jesteś sam _ (20 proc. i Polska Akcja Humanitarna (16 proc.).

Fundację Polsat byłoby skłonnych wspierać 11 proc. respondentów. UNICEF jest organizacją pozarządową, której działanie poparłoby 9 proc. Polaków. Podobnie jak działanie Szlachetnej Paczki (8 proc.) i Stowarzyszenia Wiosna (1 proc., które jest organizatorem tej akcji.

Oprócz wymienionych organizacji w wypowiedziach respondentów pojawiają się, choć - jak podkreśla TNS Polska - zdecydowanie rzadziej: Wioski Dziecięce SOS (4 proc.), Porozumienie bez Barier Jolanty Kwaśniewskiej (3 proc.), Fundacja Poza Horyzonty (3 proc.) oraz Fundacja _ Dr Clown _ (2 proc.).

Sondaż TNS Polska został zrealizowany w dniach 5-10 grudnia ubiegłego roku na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1000 mieszkańców w wieku 15 i więcej lat.

Czytaj więcej w Money.pl
Polacy są nieżyczliwi lub złośliwi? Sondaż Więcej niż połowa Polaków (51 procent) uważa, że na ogół ludzie są wobec siebie obojętni.
Pieniądze nie są najważniejsze dla Polaków Dobre zdrowie to najważniejszy element udanego życia - uważa prawie połowa Polaków badanych przez CBOS. Na drugim miejscu stawiamy pieniądze i dostatek.
Bałagan z wyborami, a Polakom jest lepiej W porównaniu z październikiem pozytywne oceny sytuacji w kraju poprawiły się. Spadły też negatywne.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)