Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Polacy będą mogli pozwolić sobie na więcej

0
Podziel się:

Według prognoz, w tym roku będziemy dysponować kwotą ponad 835 miliardów złotych.

Polacy będą mogli pozwolić sobie na więcej
(Paha_l/Dreamstime)

W 2011 roku siła nabywcza konsumentów w Polsce zwiększy się o 6 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem - wynika z opublikowanych badań GfK Polonia.

Według prognoz wszyscy mieszkańcy Polski będą dysponować w skali całego 2011 roku kwotą ponad 835 miliardów złotych. _ Zatem przeciętny polski konsument będzie dysponował w analogicznym okresie kwotą 21 688 złotych, którą będzie mógł przeznaczyć na potencjalne wydatki. Jest to suma o 6 proc. wyższa od raportowanej przez GfK siły nabywczej polskich konsumentów na 2010 rok _ - napisano w komentarzu do badań.

Z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia wynika także, że obserwowane na poziomie regionalnym wahania wartości w obrębie takich wskaźników jak liczba osób w wieku produkcyjnym, poziom bezrobocia, poziom płac, wartość pozaoficjalnych i nierejestrowanych dochodów pozwalają na uchwycenie regionalnego zróżnicowania zamożności Polaków.

_ Na 2479 gmin w Polsce aż 73 proc. z nich charakteryzuje niska zamożność mieszkańców, tzn. ich Indeks Siły Nabywczej GfK jest o co najmniej 10 proc. niższy od średniej wartości indeksu liczonego dla Polski. Z kolei obszarów gminnych z ponadprzeciętnym wskaźnikiem zamożności, tzn. obszarów z Indeksem Siły Nabywczej GfK o co najmniej 10 proc. wyższym od przeciętnego, jest w Polsce 145, a więc niespełna 6 proc. wszystkich obszarów gminnych _ - napisano.

Indeks Siły Nabywczej GfK wyliczany jest raz w roku i definiuje wartość pieniędzy, która może być przeznaczona przez konsumentów mieszkających na dowolnie wybranym obszarze Polski - w wybranym mieście, gminie, powiecie lub w skali kraju - na wydatki w ciągu całego roku.

Indeks publikowany jest na poziomie województw, powiatów, gmin oraz obszarów kodów pocztowych oraz GfK Micro-grid. Dane szacowane są także dla innych, niestandardowych jednostek geograficznych oraz na wybrane kategorie zakupowe, takie jak regionalny potencjał zakupowy FMCG, RTV/AGD, wyposażenie mieszkań, zdrowie i uroda, rozrywka lub bardziej precyzyjne kategorie.

kraj
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)