Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Portugalia promuje się za bajońskie sumy

0
Podziel się:

Podatnicy wyłożą pół miliona euro za stronę internetową, promującą walory turystyczne kraju.

Portugalia promuje się za bajońskie sumy
(jamiejohndavies/CC BY 2.0/Flickr)

Portugalscy podatnicy zapłacą pół miliona euro za stronę internetową, promującą walory turystyczne kraju. Inicjatywa wywołała wiele głosów oburzenia.

Portal Visit Portugal ma na celu promowanie tego południowego kraju za granicą. Odpowiada za nie państwowy Intsytut Turystyki TdP, który działa także w Polsce, zachęcając do odwiedzania najbardziej na zachód wysuniętego państwa Europy.

Jak dowiedziały się media, za utrzymanie strony internetowej TdP płaci około 430 euro dziennie. Oznacza to, że za niespełna trzyletni kontrakt z odpowiedzialną za portal firmą portugalski podatnik zapłaci ponad 500 tysięcy euro.

Ta gigantyczna suma oburza wiele osób, tym bardziej, że kraj od kilku lat boryka się z głębokim kryzysem i koniecznością zaciskania pasa. Krytykują to nawet przedstawiciele rządzących socjaldemokratów. Anonimowy polityk podkreśla, że pierwszy lepszy uniwersytet zrobiłby to za pół ceny.. Rząd broni się, że branża turystyczna jest priorytetem i nie można na niej oszczędzać.

Latem 2012 roku Portugalię odwiedziła rekordowa liczba turystów, przypuszczalnie także cały rok branża zakończyła świetnymi wynikami.

Czytaj więcej w Money.pl
Zobacz najatrakcyjniejsze miejsce na wakacje Warszawie, nominowanej do tego tytułu, nie udało się wejść do pierwszej dziesiątki.
Dzięki religii zyskują ponad miliard euro Szacuje się, że pielgrzymi stanowią już 10 proc. wszystkich osób spędzających urlop w Portugalii.
To ma być hit turystyczny roku Znany portal podróżniczy Globe Spots uznał Portugalię za najlepszy kierunek turystyczny 2013 roku. Za największe zalety ojczyzny Vasco da Gamy uznano ciekawą architekturę portugalskich miast oraz wykwintną i urozmaiconą miejscową kuchnię.
wiadomości
wiadmomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)