Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Przemysław Ciszak
Przemysław Ciszak
|

Pozew grupowy przeciwko Link4. Pośrednicy żądają odszkodowania za nieuczciwe reklamy

22
Podziel się:

Pośrednicy ubezpieczeniowi walczą o odszkodowania za szkody poniesione na skutek nieuczciwej kampanii reklamowej.

Pozew grupowy przeciwko Link4. Pośrednicy żądają odszkodowania za nieuczciwe reklamy
(STANISLAW KOWALCZUK/East News)

Sąd apelacyjny odrzucił zażalenie, które złożył Link4 na postanowienie sądu okręgowego o otwarciu postępowania zbiorowego – informuje Polska Izba Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych. Pośrednicy ubezpieczeniowi walczą o odszkodowania za szkody poniesione na skutek nieuczciwej kampanii reklamowej.

- Wszyscy pośrednicy w Polsce powinni otrzymać odszkodowanie adekwatne do strat, jakie ponieśli na skutek nieuczciwych reklam Link4 deprecjonujących pośredników ubezpieczeniowych i mówiących nieprawdę klientom – zaznacza w komunikacie Adam Sankowski, prezes Polskiej Izby Pośredników Ubezpieczeniowych i Finansowych, która wygrała już wcześniej proces z Link4 przed Sądem Najwyższym.

PIPUiF powołuje się na badania Millward Brown z 2016, z których wynika, że poziom znajomości nieuczciwych i zakazanych przez Sąd reklam Link4 S.A. pozostał na tym samym poziomie co w 2015 roku. - Można więc przypuszczać, że "wymazywanie" tych reklam z pamięci respondentów będzie bardzo długim i powolnym procesem – podkreśla w przytaczanym komunikacie Grzegorz Kowalczyk, Senior Consultant w MillwardBrown.

Ubezpieczyciel powołuje się jednak na opinie ekspertów m.in. Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, którzy w raporcie z 2012 roku twierdzili, że reklamy LINK4 nie miały wpływu na decyzje konsumentów dotyczące zmian ubezpieczyciela lub rezygnacji z polis.

Sprawa toczy się już od ośmiu lat. Powodem sporu jest cała seria reklam firmy Link4, sprzedającej wówczas telefonicznie ubezpieczenia dla kierowców. Jak przekonują pośrednicy, reklamy te stawiały w złym świetle agentów ubezpieczeniowych, nie pokazując żadnych zalet systemu direct.

Z informacji, jakie przekazał nam Marek Baran, rzecznik Link 4 wynika, że firma cały czas stoi na stanowisku, iż żądania finansowe pośredników ubezpieczeniowych są bezpodstawne, ponieważ nie wykazali oni strat w związku z reklamami LINK4.

Przypomnijmy, że w spotach reklamowych można było zobaczyć gapowatych, zalanych łzami agentów ubezpieczeniowych, których porzucają klienci, oraz takich, którzy cieszą się z podniesienia cen OC z powodu tzw. podatku Religii.

W 2012 r. Sąd Najwyższy stwierdził, że reklamy Link4 z 2008 r. naruszały dobre obyczaje i deprecjonowały pośredników ubezpieczeniowych. Teraz do pozwu zbiorowego i zgłaszania roszczeń przez wszystkich poszkodowanych działaniem Link S.A. będą mogli dołączać się kolejne osoby.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(22)
Bubu
7 lat temu
Firma ta powstała jakos tak pod koniec lat 90-tych i juz wtedy znajomy mocno zorientowany w ubezpieczeniach samochodowych bo wspolpracujacy z jedna z wielkich firm mowil ze kilku dyrektorkow z roznych firm wpadlo na pomysl stworzenia nowej firmy ubezpieczeniowej.Wtedy tez powiedzial mi ze to bedzie gruby dlugotrwaly przekret.....no i tak jest
damian
7 lat temu
Nie polecam i jeszcze raz nie polecam tej smiesznej firmy!wielkie oszustwo!trzymajcie sie z daleka od ubezpieczen z tej firemki
Jas
7 lat temu
A ja ubezpieczylem swój samochód w link 4 i zapłaciłem mniej jak w zeszłym roku. Firma w której miałem poprzednie ubezpieczenie chciała prawie 400 zł więcej za takie same warunki. Pozdrawiam
AVE
7 lat temu
Nareście naród się budzi z letargu POPIERAM WAS W CAŁEJ OKAZAŁOŚCI więcej takich ludzi a dojdziemy do normalności ????????
sławek
7 lat temu
To co teraz będzie z tym Niemcem co płacze jak sprzedaje samochód motomi się nie wypłaci za niego heheh
...
Następna strona