Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Mieszko Rozpędowski
|

Przepisy o delegowaniu pracowników. Kierowcy biją na alarm

44
Podziel się:

Firmy transportowe i logistyczne stracą na planowanych przez Komisję Europejską zmianach w przepisach o delegowaniu pracowników. Jeśli branża nie zostanie wyłączona z tych przepisów, to kierowca przejeżdżający przez dany kraj będzie traktowany jak pracownik oddelegowany, a to oznacza, że będą mu przysługiwać takie same stawki wynagrodzenia czy urlopy jak osobom pracującym w danym kraju. To zwiększy obowiązki administracyjne firm i wprowadzi duże zamieszanie w rozliczaniu pracy kierowców.

Przepisy o delegowaniu pracowników. Kierowcy biją na alarm
(Jargilo/REPORTER)

Firmy transportowe i logistyczne stracą na planowanych przez Komisję Europejską zmianach w przepisach o delegowaniu pracowników. Branża bije na alarm.

Jeśli branża nie zostanie wyłączona z tych przepisów, to kierowca przejeżdżający przez dany kraj będzie traktowany jak pracownik oddelegowany, a to oznacza, że będą mu przysługiwać takie same stawki wynagrodzenia czy urlopy jak osobom pracującym w danym kraju. To zwiększy obowiązki administracyjne firm i wprowadzi duże zamieszanie w rozliczaniu pracy kierowców.

Chodzi o procedowany obecnie projekt rewizji unijnej Dyrektywy o delegowaniu pracowników (96/71/WE), który przewiduje stosowanie takich samych zasad wynagradzania i pracy pracowników na terenie danego kraju członkowskiego. Oznacza to, że zarówno pracownicy krajowi, jak i delegowani będą za taką samą pracę musieli otrzymywać identyczne wynagrodzenia. Przysługiwać im mają również takie same uprawnienia dodatkowe jak obowiązujące miejscowych.

Nowe wymagania będą trudne do spełnienia przez prowadzących tego rodzaju działalność przedsiębiorców. W ciągu nawet najkrótszego okresu rozliczeniowego kierowcy bardzo często przebywają bowiem w kilku państwach członkowskich Unii Europejskiej na terenie, których obowiązują zupełnie różne regulacje.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
Newseria
KOMENTARZE
(44)
Al capone
4 lata temu
nalezy wprowadzic jednolite stawki wynagrodzenia kierowców samochodów ciężarowych w całej UNII ,np. w niemczech jest to 12,50 Euro za godzine brutto minimum ,sa tea pracodawcy że płaca juz po 17 eur za godzine ,powód brak kierowców
Speed
7 lat temu
Koniec pracy kierowcy Tira za darmo !!!!
gregorju
7 lat temu
A może ktoś wreszcie weżmie się za sprawdzenie i wyegzekwowanie od firm rozliczenia kierowców zgodnie z obowiązującym prawem bo jak do tej pory firmy rozliczają się z kierowcą za przejechane kilometry lub procent z frachtu a oficjalnie w dokumentachtak jak mówią przepisy przez co okradają swoich pracowników i skarb państwa
dasfsd
7 lat temu
po roku rzadzenia przez pis rozpoczynaja sie plajty , z polski trzeba uciekac zanim zamkna granice
pawel35
7 lat temu
branze transportowa zniszcył jaroslaw kaczynski , wysokie ceny paliwa plus wysokie ubezpieczenia , dziękujemy ci jaroslawie .
...
Następna strona