Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

CCC poprawia wyniki sprzedaży. Branżowy konkurent łapie zadyszkę?

66
Podziel się:

Pieniądze z 500+ przekładają się na zakupy, które podbijają wyniki największych sieci.

CCC poprawia wyniki sprzedaży. Branżowy konkurent łapie zadyszkę?
(Bartosz Wawryszuk)

Sektor handlowy w Polsce ma się dobrze. Pieniądze z 500+ przekładają się na zakupy, które podbijają wyniki największych sieci. Giełdowe spółki CCC i LPP mają znacząco wyższą sprzedaż w porównaniu z ubiegłym rokiem, choć dynamika wzrostu producenta obuwia systematycznie rośnie. W przeciwieństwie do konkurenta.

Przychody ze sprzedaży CCC za listopad wyniosły około 334 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 52,8 proc. W tym samym czasie znacznie więcej zarobił właściciel marek Reserved, Cropp oraz House, który miał sprzedaż na poziomie 485 mln zł. Mimo tego, to producent obuwia ma więcej powodów do zadowolenia.

Grupa CCC w rok podbiła wyniki o ponad połowę, gdy tymczasem przychody LPP zwiększyły się w listopadzie o 13 proc. W porównaniu z październikiem dynamika sprzedaży pierwszej ze spółek wzrosła, podczas gdy LPP spadła. Więcej na temat wyników październikowych pisaliśmy w tekście: CCC i LPP w miesiąc sprzedały buty i ubrania za ponad miliard złotych.

Ile zarobiły grupy od początku roku? Przychody CCC za okres styczeń - listopad wyniosły ponad 2,85 mld zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2015 roku o 37 proc. Jednocześnie LPP sprzedało towary za 5,26 mld zł, co jest wynikiem lepszym rok do roku o 17 proc. Systematycznie maleje więc przewaga nad producentem butów.

LPP coraz większe profity czerpie z internetu. Sprzedaż w tym kanale w listopadzie wzrosła o 130 proc. w skali roku. Narastająco w okresie styczeń - listopad wyniosła 147 mln zł.

Przy okazji publikacji danych sprzedażowych, LPP poinformował o rosnącej powierzchni swoich sklepów. Przekracza już 900 tys. metrów kwadratowych. To o 9 proc. więcej niż na koniec listopada ubiegłego roku.

LPP zarządza 6 markami modowymi - Reserved, Cropp, House, Mohito, SiNSAY i Tallinder (sklepy ostatniej z wymienionych marek będą funkcjonowały do końca lutego 2017 roku). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2001 roku.

Trzy lata później na GPW trafiły akcje CCC - lidera polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednego z największych jego producentów w Polsce.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(66)
Max
7 lat temu
A ile sprzedaż taniego browca i fajek wzrosła z 500+... o tym to już nie piszecie...!!!???
tati
7 lat temu
ja przeznaczam całe 500+ na dziecko, to są pieniądze dzieci, ja mam swoje, opłacam obiady w przedszkolu, zajęcia dodatkowe (zumba, dogoterapia) ubrania, córka uwielbia zajęcia plastyczne więc bloki, farby, kredki, bibuły itd
Maciek
7 lat temu
Ludzie w Polsce to już chyba wszystko kupują z tego 500+. Buty, pralki, używane samochody, jedzenie, wycieczki, telefony... To jak to w końcu jest? Nie wydają wszystkiego na alkohol? Podobno monopolowe nie wyrabiają z zamówieniami. Imprezy dzień i noc na koszt podatnika. To wszytko jest ale w głowach zawistnych rodaków. Sami nie mają ale boli ich to, że sąsiad ma. Na co idzie nasze 500+? Na pieluchy, mleko, ubrania dla dzieci i jedzenie. Z żoną zarabiamy tyle, że i bez tego dalibyśmy spokojnie radę, ale cieszę się, że po raz pierwszy państwo coś daje a nie tylko zabiera. Na pis nie głosowałem i nie zagłosuję,ale program 500+ jest doby.
Wesoło
7 lat temu
A jak mamusie szaleją w ciuchlandach i sklepach z chińszczyzną. Dzieci postrojone są ta, że oczy bolą i poobwieszane czym się da. Widziałam jak mama prowadziła dziewczynkę do szkoły, chyba I klasa - mocno błyszczące kolczyki do ramion. Szok i głupota
300
7 lat temu
Przynajmniej dzieci mają ciepło w nogi
...
Następna strona