Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PŻM ma w swojej flocie kolejny nowy statek

1
Podziel się:

Nowym nabytkiem Polskiej Żeglugi Morskiej jest m/s Beskidy zbudowany przez japońską stocznię koncernu Tsuneishi.

PŻM ma w swojej flocie kolejny nowy statek
(Polska Żegluga Morska mat.pras.)

Nowym nabytkiem Polskiej Żeglugi Morskiej jest m/s Beskidy zbudowany przez japońską stocznię koncernu Tsuneishi - poinformował doradca dyrektora naczelnego PŻM Krzysztof Gogol.

M/s _ Beskidy _ to typowy masowiec, przeznaczony do transportu takich ładunków jak zboże czy węgiel. Należy do grupy największych jednostek do przewozów masowych, jakie pływały w historii PŻM i polskiej floty.

Cała seria liczy cztery statki, każdy z nich może jednorazowo przewieźć 82 tys. ton ładunku. Wszystkie noszą nazwy pasm górskich. Pierwszym z nich był m/s _ Karpaty _, kolejny to _ Sudety _, z kolei _ Beskidy _ to trzecia w kolejności jednostka z serii, a w kolejnych miesiącach do eksploatacji zostanie przekazany m/s _ Tatry _.

Statki z Japonii to ostatnia etap realizacji programu odnowy tonażu PŻM w latach 2005-2015. W ramach tego programu do PŻM trafi łącznie 38 nowych statków.

Na m/s _ Beskidy _ będzie pracować 20 polskich marynarzy. W pierwszej podróży masowiec popłynie przez Pacyfik i Kanał Panamski do Nowego Orleanu. Tam załaduje zboże, z którym weźmie kurs powrotny na kontynent azjatycki.

M/s _ Beskidy _ i pozostałe trzy statki to największe masowce w ponad 60-letniej historii PŻM i jednocześnie największe w polskiej flocie.

Statki należą do grupy tonażowej określanej, jako kamsarmax (czyli największy, jaki może wpłynąć do portu Kamsar w Gwinei). Statki tego typu to najczęściej masowce przewożące boksyt (ruda glinu), ponieważ Gwinea jest drugim co do wielkości jego światowym eksporterem.

Polska Żegluga Morska odbierając jednostki z Japonii zakończy w tym roku, zainicjowany w 2005 r., program odnowy tonażu, który zakłada zbudowanie 38 statków o łącznej wartości ok. 1 mld dol.

PŻM ma w swojej flocie ok. 80 statków. W ubiegłym roku armator odebrał 13 masowców budowanych w chińskich stoczniach. Polska Żegluga Morska jest przedsiębiorstwem państwowym, które zatrudnia blisko 3 tys. osób, z czego na morzu pracuje ok. 2,5 tys.

Czytaj więcej w Money.pl
Zmiany w ustawie o transporcie kolejowym Zmiany zmierzają do unifikacji systemu kolei na terytorium wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej.
Japoński rząd szykuje gigantyczne cięcia Celem jest uniknięcie dalszego zadłużenia Japonii, które sięga już 245 procent PKB.
Japonia i Chiny zaostrzają spór. Chodzi o... Wszystko przez chińskie statki, które wpłynęły na wodach terytorialnych Japonii.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
mtros
5 lata temu
i wszystkie zarejestrowane pod tanią banderą , czyli żadnej złotówki dla kraju i za kawałek nabrzeża na dni morza pżm chciał 500 000 zł. dlatego w tym roku była bryndza a nie dni morza a tyle statków mają .pazeroty