Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Rynek reklamy mobilnej urósł ponad dwuipółkrotnie

0
Podziel się:

Mimo, że na tle innych krajów, Polska wypada nie najlepiej, to udział tabletów i smartfonów w rynku reklamy rośnie bardzo szybko.

Rynek reklamy mobilnej urósł ponad dwuipółkrotnie
(TommL/iStockphoto)

Coraz więcej polskich firm decyduje się na emisję reklam na ekranach smartfonów i tabletów, ale Polska wciąż w ogonie krajów regionu - wynika z badania Gemiusa dotyczącego działań reklamowych prowadzonych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Firma badająca internet sprawdziła udział reklamy mobilnej w rynku reklamy online w 2012 roku. Okazało się, że w czwartym kwartale na ekranach urządzeń przenośnych zostało wyświetlonych średnio 3 proc. emisji reklam internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Natomiast najwięcej reklam na smartfony i tablety, w stosunku do wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,60 proc.), w Serbii (4,50 proc.) i na Węgrzech (3,80 proc.). W Polsce było to 1,60 proc.

_ - Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia - _ komentuje Michał Włodarczyk, ekspert Gemiusa. _ - Dwuipółkrotny wzrost udziału emisji reklam na urządzenia przenośne w ogólnej liczbie kampanii internetowych, który nastąpił na przestrzeni roku, pokazuje, że tempo zmian jest ogromne - _ podkreśla.

Ekspert zwraca uwagę, że urządzenia mobilne są coraz częściej wykorzystywane w reklamie ze względu na unikalne technologie i funkcjonalności, które oferują, tj. GPS/BTS, NFC, dedykowane aplikacje interaktywne, aplikacje rozpoznające dźwięk (np. Shazam) czy obraz (np. QR-code Reader). _ - A to otwiera zupełnie nowe możliwości targetowania i dostarczania przekazu reklamowego - _ uważa Włodarczyk.

Jego zdaniem, rosnące zainteresowanie reklamą mobilną jest również odbiciem ogólnorynkowych tendencji w sektorze mobile, które pokazują, że posiadacze urządzeń przenośnych coraz intensywniej korzystają z internetu.

Natomiast prof. Grzegorz Mazurek, opiekun studiów magisterskich z zarządzania e-biznesem w Akademii Leona Koźmińskiego, podsumowuje: _ - Kroczymy podobną ścieżką co najbardziej zaawansowane kraje kilka lat temu. Reklamę mobilną czekają lata dynamicznego rozwoju, wynikającego zarówno z rosnącej penetracji urządzeń mobilnych, jak i potencjału drzemiącego w tym segmencie rynku wyrażonym na przykład możliwościami geolokalizacji - _komentuje.

Analizie poddano internetowe kampanie reklamowe monitorowane przez Gemiusa w krajach Europy Środkowo-Wschodniej tj.: Bułgarii, Chorwacji, Czechach, na Litwie, Łotwie, w Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, na Ukrainie oraz na Węgrzech.

Dane pochodzą z raportu AdMonitor, kompleksowego opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej. Raport bazuje na badaniach skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusDirectEffect) oraz danych pochodzących z narzędzia służącego do kompleksowego zarządzania powierzchnią reklamową z (AdOcean). Raport obejmujący 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej jest przygotowywany w cyklach półrocznych od 2011 roku.

Czytaj więcej w Money.pl
Ten wirus zagraża polskim internautom Wirus ZeuS w 2012 roku zaatakował kilkadziesiąt tysięcy komputerów i znalazł się w pierwszej piątce najgroźniejszych botnetów w polskich sieciach komputerowych.
Tam jest najwięcej młodych internautów Dane pochodzą z międzynarodowego badania gemiusAudience. Zobacz, jak wypadli Polacy.
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)