Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sygnały Dnia Prezes PR S.A. Andrzej Siezieniewski o mediach publicznych

0
Podziel się:

Prezes Polskiego Radia Andrzej Siezieniewski wyraził zadowolenie, że politycy są zgodni w sprawie potrzeby istnienia mediów publicznych.

W Krakowie dziś drugi dzień Konferencji Mediów Publicznych. Przedstawiciele Polskiego Radia i Telewizji Polskiej oraz naukowcy i eksperci omawiają najważniejsze problemy mediów publicznych.
Andrzej Siezieniewski podkreślił w "Sygnałach Dnia", że wszystkie siły polityczne opowiadają się za takimi mediami publicznymi, które są zrównoważone, odpowiedzialne, kształtują postawy i dbają o interes państwa. Dodał, że działalność Polskiego Radia jest oceniana bardzo dobrze, jako medium realizującego w sposób właściwy swoje zadania.
Prezes Polskiego Radia uważa, że nie ma wątpliwości, iż media publiczne powinny być finansowane z abonamentu. Kwestią otwartą pozostaje według niego, w jaki sposób opłaty powinny być ściągane. Obecnie ściągalność abonamentu wynosi 53-54 procent. Andrzej Siezieniewski dodał, że zasadne jest pytanie, czy państwo nie powinno refundować publicznym radiu i telewizji pieniędzy, które pochodzą ze zwolnień z abonamentu dla około 20 procent abonentów.
Prezes Siezieniewski zwrócił także uwagę na potrzebę prawnego uregulowania funkcjonowania radia. Przypomniał, że obecnie Polskie Radio powinno z jednej strony możliwie najwięcej pieniędzy przeznaczać na realizowanie misji, a z drugiej - jest zobowiązane do wypracowania zysku. Zdaniem Andrzeja Siezieniewskiego,. rozwiązania powinny pójść w takim kierunku, żeby media publiczne były instytucjami użyteczności publicznej, wówczas dylemat ten byłby rozstrzygnięty.
Prezes zapewnił, że Polskie Radio chce pozostać medium publicznym, finansowanym z kieszeni słuchaczy i wypełniającym nich oczekiwania. Dodał, że Polskie Radio i Telewizja Polska nie mogą być narzędziem w rękach osób sprawujących władzę.

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)