U wszystkich sprawdzonych operatorów telekomunikacyjnych stwierdzono nieprawidłowości działające na szkodę klientów. Takie wyniki przynosi raport z kontroli, którą Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził wśród 9 alternatywnych usługodawców.
Prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich Grażyna Rokicka tłumaczy, że lista zarzutów klientów wobec operatorów jest długa.
POSŁUCHAJ GRAŻYNY ROKICKIEJ:
Prezes UOKiKu Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel podkreśla, że po kontroli część spośród operatorów zdecydowała się na zmianę niekorzystnych dla konsumentów zapisów.
POSŁUCHAJ PREZES UOKiK-U:
Łukasz Wroński z UOKiKu zwraca uwagę na nieprawidłowości związane z dostępem do internetu. Zdarzało się, że jakość tych usług odbiegała od określonych w umowie, a operatorzy nie informowali o tym klientów.
POSŁUCHAJ ŁUKASZA WROŃSKIEGO:
Skargi na poziom usług telekomunikacyjnych to druga największa grupa zażaleń składanych przez konsumentów. Około 7 procent skarg dotyczy właśnie działalności firm z tej branży. Więcej zażaleń dotyczy tylko sprzedaży konsumenckiej.