Rada Etyki Mediów z niepokojem obserwuje nasilające się, głównie w mediach elektronicznych, tendencje dotyczące _ zaprzątania uwagi odbiorców swego rodzaju medialną prekampanią wyborczą _ - głosi oświadczenie REM.
Rada podkreśla w oświadczeniu, że autorzy programów nazywanych publicystycznymi, dopytując polityków o wewnątrzpartyjne hierarchie, wzajemne relacje liderów, reakcje na wahania sondaży, ewentualne przyszłe koalicje, ignorują rzeczywiste różnice programowe lub brak wyrazistych programów poszczególnych ugrupowań.
_ - REM powtarza od dawna, że zadaniem mediów, zwłaszcza występujących w nich publicystów, jest opisywanie i komentowanie zachodzących zdarzeń, oparte na rzetelnej wiedzy o współczesnym świecie i ugruntowanych poglądach _ - głosi oświadczenie.
Dlatego - w opinii Rady - _ zastępowanie tej powinności mediów plotkarstwem i zawężanie pola zainteresowań do partykularnych, doraźnych, płytkich dyskusji albo tylko swarów, szkodzi dobru odbiorcy zapisanemu w Karcie Etycznej Mediów jako cel ich działania _.