Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Za dużo plotek w publicystyce. Jest reakcja

0
Podziel się:

To zaprzątanie uwagi odbiorców prekampanią wyborczą - ocenia Rada Etyki Mediów.

Za dużo plotek w publicystyce. Jest reakcja
(ronen/iStockphoto)

Rada Etyki Mediów z niepokojem obserwuje nasilające się, głównie w mediach elektronicznych, tendencje dotyczące _ zaprzątania uwagi odbiorców swego rodzaju medialną prekampanią wyborczą _ - głosi oświadczenie REM.

Rada podkreśla w oświadczeniu, że autorzy programów nazywanych publicystycznymi, dopytując polityków o wewnątrzpartyjne hierarchie, wzajemne relacje liderów, reakcje na wahania sondaży, ewentualne przyszłe koalicje, ignorują rzeczywiste różnice programowe lub brak wyrazistych programów poszczególnych ugrupowań.

_ - REM powtarza od dawna, że zadaniem mediów, zwłaszcza występujących w nich publicystów, jest opisywanie i komentowanie zachodzących zdarzeń, oparte na rzetelnej wiedzy o współczesnym świecie i ugruntowanych poglądach _ - głosi oświadczenie.

Dlatego - w opinii Rady - _ zastępowanie tej powinności mediów plotkarstwem i zawężanie pola zainteresowań do partykularnych, doraźnych, płytkich dyskusji albo tylko swarów, szkodzi dobru odbiorcy zapisanemu w Karcie Etycznej Mediów jako cel ich działania _.

Czytaj w Money.pl

media
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)