Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Monika Branicka
|
aktualizacja

Informacja podatkowa nie tylko przez telefon. Pomoc w rozliczeniu PIT

0
Podziel się:

Formularz online, poczta elektroniczna, a może internetowy czat? Istnieje wiele sposób na łatwiejszy kontakt z urzędem skarbowym. Nowy system Krajowej Informacji Podatkowej umożliwia szybki kontakt z urzędnikiem za pośrednictwem telefonu i nie tylko.

Informacja podatkowa nie tylko przez telefon. Pomoc w rozliczeniu PIT
(Martin Cathrae/Flickr (CC BY-SA 2.0))

Czym zajmuje się Krajowa Informacja Skarbowa?

Krajowa Informacja Podatkowa działa od 1 lipca 2006 roku. W 2017 roku przekształcona została w Krajową Informację Skarbową (KIS). Obecnie obie nazwy używane są zamiennie. Do tej pory, każdy, kto chciał skontaktować się z ordynacją podatkową i zasięgnąć rady w sprawie podatków, musiał najpierw "zawisnąć" na linii, oczekując na połączenie z konsultantem.

System Informacji Telefonicznej był w stanie obsłużyć zaledwie 220 połączeń jednocześnie. W najgorętszym okresie podatkowym taka liczba to tylko niewielki odsetek rozmówców. Obecnie na Portalu Podatkowym zaszło wiele prac modernizacyjnych, które umożliwiły wielokanałową komunikacją. Podatnik ma do dyspozycji e-mail, czat lub formularz internetowy.

Informacja udziela podatnikom informacji, którzy mają problem ze zrozumieniem norm podatkowych. Do jej podstawowych zadań należy:

  • wydawanie interpretacji indywidualnych przepisów prawa podatkowego i wiążących informacji stawkowych;
  • zapewnienie jednolitej informacji podatkowej i celnej,
  • udzielanie informacji na temat zmian przepisów podatkowych wprowadzonych przez program Polski Ład.

Kto skorzysta z modernizacji systemu informacyjnego?

Przeprowadzone zmiany pozytywnie wpłynęły nie tylko na jakość rozmów z podatnikami, ale także na współpracę z urzędnikami skarbowymi. Aby usprawnić komunikację z pracownikami, wprowadzona została dodatkowa innowacja w formie potwierdzenia tożsamości rozmówcy.

Biometryczna weryfikacja głosu ma na celu ułatwienie kontaktu z konsultantami infolinii, bez potrzeby podawania kodu PIN czy skomplikowanych haseł dostępu. Na razie, z nowego rozwiązania technologicznego korzysta 800 pracowników.

Inną korzyścią, którą administracja podatkowa może wyciągnąć z modyfikacji infolinii, będzie opcja analizowania natężenia ruchu. W efekcie wpłynęło to na pracę całego personelu. Obsada infolinii planowana z wyprzedzeniem oraz efektywniej zarządzane zmiany mogą poprawić jakość obsługi prowadzonych rozmów.

KIS - indywidualna interpretacja podatkowa

Za pośrednictwem infolinii można uzyskać informacje na temat podatków, służby celnej czy interpretacji przepisów. Do zadań specjalistów z KIP należy ułatwianie podatnikom prowadzenia działalności, a także wyjaśnianie nieporozumień. Możliwość skorzystania z pomocy mają wszystkie osoby i podmioty gospodarcze, również spoza Polski.

W przypadku skomplikowanej sprawy podatkowej Krajowa Informacja Podatkowa może wydać indywidualną interpretację podatkową za pośrednictwem dyrektorów krajowej informacji skarbowej w imieniu Ministra Finansów.

Aby uzyskać taką poradę, należy uzupełnić odpowiedni druk i zaadresowany do Krajowej Informacji Skarbowe na adres ul. Teodora Sixta 17, 43-300 Bielsko-Biała. Podatnik ma również do wyboru złożenie wniosku drogą elektroniczną przez e-PUAP na adres skrytki Krajowej Informacji Skarbowej /IKS/wnioski. Co więcej, musi on uiścić opłatę w wysokości 40 zł. Odpowiedź powinna być dostępna w przeciągu 3 miesięcy od dnia złożenia stosownego zapytania.

Infolinia w sprawach podatkowych i celnych

Krajowa Informacja Podatkowa jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00. Aby skontaktować się z infolinią podatkową, wystarczy zadzwonić:

  • z telefonu stacjonarnego: 801 055 055
  • z telefonu komórkowego: (22) 330 03 30
  • z zagranicy: +48 22 330 03 30 Pytanie dotyczące podatków lub cła można również zadać e-mailem, lub poprzez czat.

Krajowa Informacja Skarbowa a Polski Ład

Konsultanci na infolinii Krajowej Informacji Podatkowej udzielają również informacji na temat zmian, jakie zaszły wraz z wejściem w życie Polskiego Ładu. Między innymi nowych składek zdrowotnych, emerytur bez podatku, zmian dotyczących rolników, Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, mieszkalnictwa oraz wsparcia dla firm wdrażających innowacje.

Aby skorzystać z pomocy konsultantów, po połączeniu wystarczy wybrać numer 8. Następnie zostaniesz przekierowany na infolinię dotyczącą Polskiego Ładu i zostaniesz poproszony o wybór tematu rozmowy.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)