Commercial Union rozpoczyna sprzedaż ubezpieczeń samochodowych przez telefon i Internet - informuje Rzeczpospolita. Pierwszą polisę będzie można jednak kupić najwcześniej w końcu roku. Firma, znana w Polsce głównie z ubezpieczeń na życie, nie chce zdradzić, ile zainwestuje w ten projekt.
"W ciągu dekady jedna trzecia polis komunikacyjnych w Polsce będzie sprzedawana przez telefon lub Internet" - szacuje Katarzyna Wojciechowska, prezes spółki Commercial Union, oferującej polisy majątkowe.
Jak podaje gazeta, firma chce utworzyć w drugiej połowie roku telefoniczne centrum obsługi klienta w Warszawie.
Na razie nie ma planów sprzedaży w Polsce innowacyjnej polisy, którą Norwich Union od ubiegłego roku oferuje Brytyjczykom. Jest to ubezpieczenie o nazwie "pay as you drive" (co w wolnym tłumaczeniu oznacza "płać za to, ile jeździsz"). Klientom, którzy zdecydują się na taką polisę, firma montuje w samochodach specjalne systemy (GPS), które rejestrują liczbę przejechanych przez nich kilometrów.
Sprzedaż bezpośrednia staje się coraz popularniejsza w Polsce. Firmy oferują w ten sposób przede wszystkim polisy komunikacyjne.
W ostatnich miesiącach uruchomionych zostało pięć nowych projektów. Do największych towarzystw sprzedających przez telefon lub Internet należą: Link4, MTU, Benefia, Axa, Allianz oraz BRE Ubezpieczenia. Ofertę chce rozszerzyć Warta i Generali. Na razie sprzedaż jest jednak niewielka. Przez pierwsze trzy miesiące działalności w Polsce Axa zebrała przez telefon 8,9 mln zł składki, czyli około 10 tysięcy polis. Z kolei Allianz Direct po czterech miesiącach oferty przez Internet chwali się pięcioma tysiącami polis w portfelu i dwoma milionami złotych składki.