Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Torpol żąda 50 mln zł za Łódź Fabryczną. Wśród pozwanych PKP i miasto Łódź

5
Podziel się:

Konsorcjum, w skład którego wchodzi poznańska firma Torpol, złożyło pozew sądowy związany z modernizacją linii kolejowych w Łodzi i dworca Łódź Fabryczna. Według pozywających nie zapłacono za roboty dodatkowe, nieobjęte umową.

Konsorcjum z udziałem Torpolu domaga się zapłaty za prace dodatkowe przy dworcu Łódź Fabryczna
Konsorcjum z udziałem Torpolu domaga się zapłaty za prace dodatkowe przy dworcu Łódź Fabryczna (Miasto Łódź / materiały prasowe)

Konsorcjum, w skład którego wchodzi poznańska firma Torpol, złożyło pozew sądowy związany z modernizacją linii kolejowych w Łodzi i dworca Łódź Fabryczna. Według pozywających nie zapłacono za roboty dodatkowe, nieobjęte umową.

Konsorcjum w składzie Torpol, Astaldi S.p.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercororaz oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów złożyło do Sądu Okręgowego w Łodzi pozew o zapłatę przeciwko: PKP Polskim Liniom Kolejowym, Miastu Łódź oraz Polskim Kolejom Państwowym S.A.

Pozew dotyczy opłat za roboty dodatkowe w ramach inwestycji "Nowa Łódź Fabryczna" - podał Torpol. Nieobjęte umową prace zostały wykonane i według pozywających nie dostali za nie zapłaty. Wartość przedmiotu sporu wynosi łącznie 48,2 mln zł.

"Prace obejmowały modernizację linii kolejowej Warszawa Łódź - odcinek Łódź Widzew - Łódź Fabryczna ze stacją Łódź Fabryczna oraz budowę części podziemnej dworca Łódź Fabryczna przeznaczonej dla odprawy i przyjęć pociągów oraz obsługi podróżnych" - podaje Torpol.

Zobacz także: Nowy rozkład PKP. Pasażerów czekają utrudnienia

Połączone było to z przebudową układu drogowego i infrastruktury wokół multimodalnego dworca Łódź Fabryczna - budową zintegrowanego węzła przesiadkowego nad i pod ul. Węglową oraz wykonaniem związanych z tym robót.

Konsorcjum w pierwszej kolejności wnosi o zasądzenie od zamawiającego kwot roszczeń z uwzględnieniem podziału wierzytelności poszczególnych członków konsorcjum w stosunku: 40 proc. Torpol, 40 proc. Astaldi, 10 proc. Intercor, 10 proc. PBDiM.

"Jednocześnie mając na uwadze rozbieżność poglądów w judykaturze co do charakteru prawnego 'konsorcjum' oraz związanych z tym trudności z ustaleniem odpowiednich udziałów w wierzytelnościach i zobowiązaniach współkonsorcjantów, w ocenie konsorcjum uzasadnione było przyjęcie także wariantowego żądania pozwu, uwzględniającego po stronie członków konsorcjum również jednolity charakter konsorcjum" - podano w komunikacie.

Wartość przedmiotu sporu wynosi 48,2 mln zł, przy czym emitent szacuje, iż w wariancie podziału wierzytelności poszczególnych członków konsorcjum sporna kwota przypadająca na emitenta wyniesie ok. 19,3 mln zł.

Udział spółki, która jest liderem konsorcjum będącego wykonawcą inwestycji "Nowa Łódź Fabryczna" wynosi 40 proc. we wszystkich pracach z wyłączeniem instalacji, torów i żelbetów.

Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 770 mln zł w 2016 r.

budownictwo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(5)
oko
6 lat temu
Od samego początku kiedy ta nieudacznica Zdanowska i ten chłopek dyrektor wsiowy PLK zamknęli bezzasadnie st Łodż Fabryczna pół roku przed czasem narażając tysiąc e podróżnych mieszkańców Łodzi na wielki hałos a póżniej na dodatkowe ogromne koszty wiedziałem że tak będzie,Fabryczna wymagała tylko modernizacji i przebudowy ale nie w takim zakresie a do połaczenia z Łodzią Kaliska wystarczyła eskapada niech Zdanowska odpowie publicznie ile kosztuje utrzymanie tego bubla i kto za to płaci to samo pytanie należy zadać dyrektorowi PLK oboje powinni stanąć przed sądem
ludzki menel
6 lat temu
[QUOTE] JAK MOŻNA COŚ WYKONYWAĆ GDY NIE MA SIĘ NA TO UMOWY??? [/QUOTE]Widocznie w Łodzi można bez umowy... Zdanowska się postarała
Andr3w
7 lat temu
Czyli już zaczynają się scysje i wielomilionowe pozwy o nieczynny, kosztujący miliardy dworzec. Brawo Pani Zdanowska! Brawo Miasto Meneli!
its working
7 lat temu
Pisałem dawno temu, że zadłużanie miast to świetny byznes. :))
AXA
7 lat temu
JAK MOŻNA COŚ WYKONYWAĆ GDY NIE MA SIĘ NA TO UMOWY???