Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Karolina Szczęsna
|

Budowa dróg w Polsce. Rząd chwali się miliardowymi inwestycjami

34
Podziel się:

W ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do roku 2025 realizowane są 92 inwestycje wartości 48,7 mld zł. Długość budowanych tras to 1250 km - wynika z rządowej informacji o stanie realizacji programu.

W ramach programu budowy dróg zostanie wydane 48,7 mld zł.
W ramach programu budowy dróg zostanie wydane 48,7 mld zł. (mat. Kapsch)

Aż 92 inwestycje wartości 48,7 mld zł jest aktualnie realizowanych w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 - poinformował rząd. Długość budowanych tras to 1250 km.

Jak podano w informacji, zakończono budowę 19 zadań o wartości 6,76 mld zł i długości ok. 205 km. Z kolei w trakcie postępowań przetargowych znajduje się 51 zadań o wartości 27,95 mld zł i długości ok. 694 km, a na przetarg oczekują zadania o wartości 50,74 mld zł.

Rada Ministrów przyjęła w połowie lipca tego roku aktualizację Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). W programie zwiększono limit wydatków na infrastrukturę drogową do 135 mld zł ze 107 mld zł.

W przyjętej aktualizacji zapewnione zostało dodatkowe finansowanie dla inwestycji znajdujących się w korytarzu Via Carpatia, tj. cały przebieg drogi ekspresowej S19 na terenie Polski.

* Ubezpieczyciele coraz chętniej sięgają po nowe technologie. Korzystają z lekkich samolotów *

Innymi inwestycjami są te wspierające korytarz Via Carpatia, takie jak: budowa autostrady A2 od Mińska Mazowieckiego do Białej Podlaskiej czy budowa S17 od miasta Piaski do granicy państwa z Ukrainą w Hrebennym.

Uzupełniono również sieć o brakujące i ważne z punktu widzenia strategicznego odcinki, takie jak np. odcinki S3: początkowy pomiędzy Troszynem a Świnoujściem oraz końcowy pomiędzy Bolkowem a granicą państwa w Lubawce.

Łukasz Pawłowski

gospodarka
inwestycje
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(34)
czttelnik
3 lata temu
pieniądze powinni otrzymywać ci co rzeczywiście budują drogi bo mają kim i czym. Nie powinni otrzymywać ci co tylko zatrudniają podwykonawców nie mając żadnego zaplecza ( ludzi maszyn materiałów ) i tylko działają na papierze generując niepotrzebne koszty.
gosc
4 lata temu
P o co budowc droge Litwina wia karpatia a S 11 to dla slaska na morze niepotrzeba S 10 do Torunia od Szczecina wazna droga
piotr
6 lat temu
Rząd marzycieli z kłamcą na czele. Może jakiś oświecony powie skąd kasa na te wszystkie marzenia ?
Toni
6 lat temu
Moze by rzad szepnal slowko ile z tego dostanie z tej paskudnej EU ? Ni i kiedy bedzie mogl przeznaczyc podobne srodki bez EU ?
Nad morze
7 lat temu
A S11 Koszalin - Poznań ? Kiedy
...
Następna strona