Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Sebastian Ogórek
|

Effie 2017 przyzane. Siedem złotych statuetek, w tym dla Biedronki, Carrefoura oraz Maggi

3
Podziel się:

7 złotych, 31 srebrnych, oraz 16 brązowych statuetek trafiło do laureatów konkursu Effie. 18 gala okazała się szczególnie szczęśliwa między innymi dla Biedronki oraz agencji MEC i Duda Polska, którzy otrzymali nagrodę za kampanię Gang Świeżaków. Jury było też pod wrażeniem akcji Bonjour w Carrefour z udziałem Napoleona.

Effie 2017 przyzane. Siedem złotych statuetek, w tym dla Biedronki, Carrefoura oraz Maggi

7 złotych, 31 srebrnych, oraz 16 brązowych statuetek trafiło do laureatów konkursu Effie. 18 gala okazała się szczególnie szczęśliwa między innymi dla Biedronki oraz agencji MEC i Duda Polska, którzy otrzymali nagrodę za kampanię Gang Świeżaków. Jury było też pod wrażeniem akcji Bonjour w Carrefour z udziałem Napoleona.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury pod opieką ośmiu przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku zostały dodane dwie nowe kategorie: Turystyka i podróże oraz Performance marketing / e-commerce. Została również zapowiedziana nowa kategoria w przyszłorocznej edycji konkursu.

- Współczesny efektywny marketing realizujący cele biznesowe to nie tylko Komunikacja Marketingowa. To także polityka produktowa i cenowa, Big Data i CRM, kanały dystrybucji, technologia. Granica między marketingiem, a strategicznym i multidyscyplinarnym prowadzeniem biznesu zaciera się coraz bardziej. Inwestycja w ten obszar powinna uwzględniać wszystkie dobrze zintegrowane funkcje - tłumaczy Adam Pieńkowski, dyrektor generalny McDonald's Polska oraz przewodniczący jury Effie Awards 2017.

Do przyszłorocznej edycji zgłaszać będzie się więc można do kategorii roboczo nazwanej "Marketing Business Case". Jak przekonuje Pieńkowski, nagrodą Effie chcą tu doceniać firmy, które realizują szeroko rozumiane działania marketingowe nie koncentrując środków wyłącznie na komunikacji.

Zobacz także: Adam Pieńkowski podsumowuje Effie 2017. I zapowiada nową kategorię

- Jednym z podstawowych kryteriów oceny pozostanie efektywność. W odniesieniu do warstwy kreatywnej znaczenia nabierze innowacyjność, umiejętność nowatorskiego wyjścia naprzeciw potrzebom dzisiejszego odbiorcy. Kwestie coraz częściej rozstrzygające o ostatecznym sukcesie na konkurencyjnym rynku - dodaje_ . __ _

Podczas Gali została również zapowiedziana publikacja Białej Księgi dobrych praktyk przetargowych zakupu komunikacji marketingowej.

- Nasza branża na przetargi wydaje przynajmniej 150 milionów złotych rocznie. Koszty przetargów obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego, ten ciężar osłabia agencje i tak, jak każdy koszt musi być uwzględniony w ostatecznym bilansie firmy, co w konsekwencji również przekłada się na ceny usług dla klientów - tłumaczył Szymon Gutkowski, prezes SAR.

Jak dodał w rozmowie z money.pl chodzi m.in. o zmniejszenie liczy agencji startujących do jednego przetargu czy minimalną odpłatność rzędu 5-6 tys. zł za sam udział w konkursie. Biała Księga oficjalnie zostanie zaprezentowana 24 listopada.

W tegorocznej edycji nie przyznano nagrody Grand Prix. Dodatkowo wyróżnione dwie firmu. Za najbardziej efektywną agencję uznano Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku Mediacom Warszawa. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2017. Złote Effie otrzymały:

  1. "Gang Świeżaków” - przygotowaną przez MEC i Duda Polska dla firmy Jerónimo Martins Polska w kategorii: Retail/Kanały Sprzedaży
  1. "Wojna z rakiem" – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Big Picture, oraz Platige Image dla Alivia – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych w kategorii Pro Bono
  1. "Bonjour w Carrefour" – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group), oraz K2 Media dla firmy Carrefour Polska w kategorii Retail/Kanał Sprzedaży
  1. "Daj się zaskoczyć!" – przygotowaną przez Publicis, MEC, oraz GoldenSubmarine dla firmy Nestlé Polska w kategorii: Żywność
  1. "Szukamy Mamy 2016" - przygotowaną przez VML Poland dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce w kategorii Pro Bono
  1. "Gatunek Pradawny Niepasteryzowany" - przygotowaną PZL, Tailor Made PR, Zenith, oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda dla firmy Kompania Piwowarska w kategorii Launch/Relaunch
  2. "Pojednanie" - przygotowaną przez Carat Polska, Posterscope Poland, oraz Isobar Poland dla Forum Film w kategorii Media, Kultura i Rozrywka

Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs w branży marketingowej. W Polsce organizowany jest od 2000 roku. Co roku znacząco przybywa zgłaszanych projektów oraz otwierane są nowe kategorie. Do tego roku włącznie do konkursu Effie Awards zgłoszono już 2232 kampanie (wliczając rok 2017).

wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(3)
aaaaa
7 lat temu
Sami sobie poprzyznawali. Ciekawe co by wybrali ludzie? W ktorym sklepie ich najlepiej traktują, w ktorym najwiecej wykrytych nieprawidłowosci? Gdzie jest najwiecej sprzedawanej żywnosci po terminie? O tym nie wspomną. Zrobili spend na scenę i kazdy banan na pysku. Tyle w temacie.
miro
7 lat temu
to są nagrody za wyprowadzanie dziesiatek mld zł z Polski
Fred
7 lat temu
Nagrody za zawracanie ludziom a przede wszystkim dzieciom w głowach. Też coś.