Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Jacek Frączyk
|

Markety Mila coraz bliżej przejęcia przez właściciela Delikatesów Centrum. UOKiK przechodzi do drugiej fazy

10
Podziel się:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował postępowanie dotyczące przejęcia sieci supermarketów Mila do drugiej fazy. Tym samym budowa nowego konkurenta Biedronki na krajowym rynku zbliża się do finału.

UOKiK przeszedł do drugiego etapu analizy przejęcia sieci Mila przez Eurocash
UOKiK przeszedł do drugiego etapu analizy przejęcia sieci Mila przez Eurocash (mila.pl)

Postanowienie UOKiK jest standardowe. Druga faza rozpatrywania wniosku Eurocash o przejęcie sieci Mila zakłada m.in. przeprowadzenie analiz lokalnych rynków detalicznej sprzedaży towarów szybkozbywalnych (FMCG) w kilkunastu miejscowościach, w których działają zarówno sklepy Mila, jak i sklepy powiązane z grupą Eurocash, czyli Delikatesy Centrum i Eko.

Umowa związana z przejęciem przez Grupę Eurocash 100 proc. udziałów w spółkach kontrolujących Mila S.A. - właściciela sieci 188 supermarketów zlokalizowanych głównie w centralnej Polsce - została zawarta w połowie września br. Eurocash ma na ten cel wydać około 350 mln zł.

Eurocash, właściciel 185 hurtowni, zaopatrujących sklepy, stopniowo zresztą przejmuje kolejne punkty na własność. Na przejęcie jednostek zależnych (w tym sieć Eko) do września wydał w tym roku 107 mln zł, a na inwestycje w środki trwałe 72 mln zł.

Zobacz także: Co wolno ochroniarzowi w supermarkecie? Poznaj swoje prawa

Transakcja to element budowy przez grupę Eurocash ogólnopolskiej sieci supermarketów opartej zarówno na współpracy z partnerami prowadzącymi sklepy franczyzowe, jak i na prowadzeniu własnych placówek wspierających rozwój sieci w nowych regionach kraju. W ten sposób Eurocash chce też poprawić konkurencyjność polskich niezależnych sklepów detalicznych, które są jego głównymi klientami.

W wypadku przejęcia sieci Mila, Eurocash będzie miał 533 markety we własnej sieci, które biorąc pod uwagę zmiany w sieci Eko, zostaną przemianowane najprawdopodobniej na markę "Delikatesy Centrum". W pierwszych trzech kwartałach 2017 r. 28 sklepów Eko zmieniło szyld na Delikatesy Centrum.

Do spółki należą też 452 kioski Inmedio.

Razem grupa Eurocash zaopatruje 15,6 tys. własnych lub franczyzowych punktów handlowych.

W trzecim kwartale na czysto Eurocash zarobił 37 mln zł, czyli o 39 proc. mniej niż rok temu. Głównie ze względu na zwiększone inwestycje.

Licząc od początku roku ma stratę 39 mln zł - pierwsza połowa 2017 r. była mocno na minusie, głównie dlatego, że padł ofiarą wyłudzaczy VAT. Eurocash poinformował wtedy, że zostało wpłacone do urzędu skarbowego zabezpieczenie ewentualnego zobowiązania podatkowego, a w przyszłości spółka będzie dochodzić naprawienia szkody od sprawców. Straty oszacowano na 114 mln zł.

Notowania akcji Eurocash w ostatnich trzech latach

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(10)
Tiger_Bonzo
6 lat temu
Akat coś mi wczoraj wpadło tam do koszu pod Milą
Nomada
6 lat temu
Konkurencja ale na jakim polu? Niższe ceny? Większy wybór? Znaczna różnorodność towaru? Czy większy badziew, syf i poruta? Bo konkurować można na różnych polach.
Zuzia
6 lat temu
Może nareszcie firma doceni ekspedientki....
J. H
6 lat temu
JAK BĘDZIE DROŻEJ NIŻ W BIEDRONCE TO FINITO Z KONKURENCJI
jik
6 lat temu
Do bogatego_emigranta: Na serio myslisz ze tylko za granica mozna 10 tys? Ja zostalam w kraju i duzo wiecej niz ty. Pracuje w necie pare godzin dziennie. Tu jest dowod: tabletcash.cf bardzo duzo ludzi tak ale sie z tym nie obnosza