Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

MIXX Awards 2017, czyli nagrody dla snajperów polskiego digitalu

0
Podziel się:

Jak "dojść do końca Internetu" i wyłonić najlepszych w polskiej branży digitalowej? Zadanie jest nie tylko trudne, ale i odpowiedzialne - jurorzy MIXX Awards tropią "snajperów" polskiego digitalu, czyli tych, którzy konstruują najskuteczniejsze, najoryginalniejsze i najbardziej skuteczne kampanie reklamowe.

MIXX Awards 2017, czyli nagrody dla snajperów polskiego digitalu

Self-made dziennikarze, pr-owcy i wydawcy

Każda kampania reklamowa posiada część realizacji w kanale digital, to integralny element większości strategii marek. Jednakże coraz częściej działania z segmentu digital rosną na znaczeniu tak bardzo, że przybierają formę głównego obszaru planowanych kampanii. Tradycyjne media, takie jak telewizja, radio i prasa drukowana, każdego roku tracą odbiorców na rzecz mediów elektronicznych. Same też się digitalizują. To skutek rosnącej popularności Internetu, który jest ważnym lub coraz częściej najważniejszym, kanałem komunikacji dla niemal każdej grupy odbiorców.

Nie można również przechodzić obojętnie wobec ogromnej siły mediów społecznościowych i wyszukiwarek, z których codziennie korzysta większość Internautów. Widoczny jest trend: coraz więcej autorów strategii kampanii korzysta ze współpracy z influencerami do nagłośnienia idei oraz nie waha się polegać na "user generated content”, aby uzyskać maksymalny zasięg. Wszyscy staliśmy się twórcami treści, opinii oraz indywidualnych przekazów reklamowych.

Zasięgi i emocje na muszce

Granice rozpoznawalnej reklamy natywnej i tej, która, tak jak w przypadku influencerów, jest swoistym "lobbowaniem” na rzecz marki są płynne i coraz trudniejsze do rozpoznania dla odbiorcy. Ten zaś jest wymagający i lubi być zaskakiwany, a duża dawka emocji idzie w parze z intensywnym powielaniem treści przed "własną” publiką. Dlatego każdego roku twórcy kampanii digitalowych głowią się nad zadaniem: jak zdobyć głowy, serca, lajki, zasięgi, konwersje - jak uwieść Internautów, a potem przekształcić zachwyt w długodystansową relację.

Zbigniew Nowicki, dyrektor zarządzający Bluerank, juror MIXX Awards 2017

Jeśli wydaje się, że Internet nie ma końca, to inaczej jest z naszą percepcją - ta jest ograniczona, pomimo faktu, że coraz chętniej spędzamy czas w świecie wirtualnym. Stąd też naturalny problem, który pojawia się przy ocenie wartości kampanii digitalowych: jak odnaleźć te, które nie tylko zachwyciły, ale i zrealizowały założony cel?

Stop dla "ściemy” i fake'ów

Konia z rzędem, pół królestwa i rękę księżniczki temu, kto obiektywnie jest w stanie wskazać najlepszą, polską kampanię z tysięcy realizowanych w przeciągu roku. MIXX Awards jest najbardziej rzetelnym konkursem, który realizuje ten cel: wskazuje najlepszych w polskim digitalu, wyróżniania i promuje najbardziej innowacyjne i wartościowe kampanie. To dlatego, my jurorzy, wybierając zwycięzców, odwołujemy się do wiedzy, doświadczenia oraz do zrealizowanych efektów - interesują nas zrealizowane cele.

Stawiamy na jakość zgodnie z wpisaną w statut związku branży digital IAB Polska potrzebę kształtowania rynku reklamy internetowej zgodnie z promowaniem zdrowej konkurencyjności. W mojej opinii, jeżeli ktoś próbuje nienaturalnie gloryfikować wybraną reklamę, bez jednoczesnego obiektywnego wyróżnienia lub zwycięstwa tej kampanii w konkursie branżowym, to najczęściej ma to związek z ukrytymi korzyściami, które są niestety trudne do zidentyfikowania.

Czaimy bazę polskiego digitalu

Konkurs MIXX Awards musi być obiektywny - to kluczowa reguła przy wytypowaniu zwycięzców. Kilkaset zgłoszeń, preselekcja oraz praca kilkudziesięciu osób z jury, ma na celu najbardziej sprawiedliwą ocenę i wyłonienie najlepszych kampanii na polskim rynku. Warto podkreślić, że końcowy werdykt znany jest wyłącznie audytorom konkursu z PwC Polska i żaden z członków jury nie jest w stanie wytypować zwycięzców - może tylko oddać swój głos na kampanię, którą uważa za najlepszą. Wiarygodność i uczciwy werdykt - to w obecnych czasach unikatowe wartości dla każdej agencji, która zgłasza kampanię. Mamy nadzieję, że w kolejnym roku marketerzy oraz współpracujące agencje będą czuli się zmotywowani i zainspirowani do tworzenia przemyślanych, jeszcze odważniejszych kreacji i coraz bardziej innowacyjnych kampanii reklamowych.

Odżywka dla kreatywności i motywacji

Nagrodzone kampanie otrzymują rodzaj eksperckich, obiektywnych etykiet: "innowacyjność”, "zgodność z przyjętą strategią”, "oryginalna kreacja” oraz "skuteczność, czyli wzorowo osiągnięte cele”. Satysfakcja z nagrody, którą wyłoniono w taki właśnie sposób jest największa, zarówno dla autorów projektu, jak i marketerów zarządzających marką.

W mojej opinii, wyróżnienia i nagrody to prosty, ale skuteczny sposób na weryfikację, które agencje dostarczają najwyższą jakość na rynku reklamy digitalowej, myślą nieszablonowo i stawiają czoło wyzwaniom.

Nagrody, czyli oceny wystawione kampaniom, nie mają też wyłącznie związku ze stroną materialną. Ostatecznie, sama statuetka kosztuje paręset złotych, ale wartość jej prestiżu jest niemierzalna. Otrzymują ją najlepsi w danej kategorii - to z mojej perspektywy wystarczający motywator, aby sięgać po więcej i konkurować z największymi.

Ewolucja w trosce o fair play

W mojej opinii, jednym z ważniejszych kryteriów, określających przyznanie nagrody, stanie się zrealizowanie wyznaczonego celu i zmierzenie wyników, czyli odpowiedź na pytania: "dlaczego powstała kampania?” i "czy budżet przeznaczony na jej sfinansowanie był efektywny?”. Uważam też, że konkursy, tak jak i cały rynek reklamy, powinny być otwarte na zmiany i ewoluować. Możliwe, że wkrótce pojawią się nowe kategorie, które będą odpowiedzą na dynamikę rozwoju digitalu.

Przykładem zmiany, odbieranej w kategorii ewolucji, która pojawiła się w konkursie MIXX Awards, było zaproszenie do jury osób, zajmujących się tą właśnie branżą i wiedzących najwięcej o jej funkcjonowaniu. To zmiana, która wpływa na postrzeganie konkursu. Troska o wiarygodność musi stać się udziałem każdego organizatora tego typu wydarzenia.

Zbigniew Nowicki

Materiał partnera IAB

wiadomości
gospodarka
gospodarka polska
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)