Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Największa sieć hoteli w Polsce z rekordowymi zyskami

1
Podziel się:

Orbis chwali się 74-proc. frekwencją przy średniej cenie pokoju sięgającej 250 zł.

Gilles Clavie - prezes i dyrektor generalny Orbis S.A.
Gilles Clavie - prezes i dyrektor generalny Orbis S.A. (Orbis S.A.)

Branża hotelarska w Polsce ma się coraz lepiej. Właściciel hoteli działających pod markami Sofitel, Novotel, Mercure, czy ibis wypracował rekordowe zyski. Chwali się 74-proc. frekwencją przy średniej cenie pokoju sięgającej 250 zł.

Do grupy Orbis należy największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej. Oferuje ponad 20,5 tys. pokoi w 126 hotelach. Władze spółki odkryły karty i zaprezentowały wyniki finansowe podsumowujące cały 2017 rok. Okazuje się, że tak dobrego okresu pod względem zysku hotelowa grupa jeszcze nie miała.

Orbis pochwalił się zyskiem netto na poziomie 232,44 mln zł. To o 25 mln zł więcej niż w 2016 roku, gdy padł poprzedni rekord. Na taki wynik złożyły się przede wszystkim wyższe o ponad 5 proc. przychody ze sprzedaży, które wyniosły 1 mld 458 mln zł.

Roczne zyski grupy Orbis w poprzednich latach

Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek AccorHotels w 16 krajach, w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget.

Z raportu wynika, że najlepsze wyniki osiągnęły hotele w Budapeszcie, Warszawie i Pradze, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost przychodów przypadających na jeden dostępny pokój. Ogółem w Orbisie było to około 184,10 zł, co oznacza zwyżkę o 6,5 proc. względem 2016 roku.

Orbis przyznaje, że było to możliwe w dużej mierze dzięki wyższej średniej cenie za pokój (o około 5 proc.) i większej liczbie gości indywidualnych.

Wybrane dane operacyjne grupy Orbis
wskaźnik 2017 2016 zmiana
frekwencja 74,10% 73,10% 1,0 pkt proc.
średnia cena za pokój bez VAT 248,5 zł 236,6 zł 5,00%
*przychód na dostępny pokój * 184,1 zł 172,9 zł 6,50%
źródło: Orbis

W ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy grupa znacząco rozwinęła swoją sieć otwierając 8 nowych hoteli, oferujących 650 pokoi. Weszła przy tym na dwa nowe rynki: Serbii oraz Bośni
i Hercegowiny.

Władze podkreślają też wzmocnienie obecność w regionie poprzez podpisanie 13 kolejnych umów (1 600 pokoi), w ramach planu rozwoju, obejmującego dzisiaj łącznie 38 projektów (ponad 5 000 pokoi).

Zobacz także: Jak działa hotel od środka?

Orbis kontynuuje również realizację własnych inwestycji hotelowych: ibis Vilnius Center (164 pokoje) i ibis Styles Warszawa (178 pokoi) przyjmą pierwszych gości w 2018 roku. Wspierając rozwój w regionie Spółka uzupełniła portfel marek o nową, dodatkową markę aparthoteli Adagio. Łączna wartość nakładów inwestycyjnych przeznaczonych na te projekty w ubiegłym roku wyniosła ponad 620 mln zł.

Od 1997 roku akcje Orbisu są notowane na warszawskiej giełdzie. Jak na najnowsze wieści zareagowali inwestorzy? W pierwszych minutach środowej sesji nie widać większego optymizmu. Kurs akcji jest na poziomie z poprzedniego dnia.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(1)
Rafał
6 lat temu
to może by tak jakaś premia dla pracowników?