Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Nowy Dreamliner LOT-u już w kraju. Ma pomóc zdobyć kolejne rynki

22
Podziel się:

Pierwszy z czterech powiększonych Dreamlinerów, które kupił LOT, wylądował w piątkowy poranek na warszawskim Lotnisku Chopina.

Pierwszy Boeing 787-9 Dreamliner we flocie LOT
Pierwszy Boeing 787-9 Dreamliner we flocie LOT (PLL LOT/Facebook)

Boeing 787-9 ma być kolejną lokomotywą globalnej ekspansji spółki. Kolejne maszyny trafią do Polski najpóźniej na początku 2019 r.

Prezes Rafał Milczarski za oceanem odebrał nowy samolot dla LOT-u. Duma polskiego przewoźnika właśnie przyleciała do kraju z USA. Boeing 787-9 jest pierwszym z czterech, które będą obsługiwać loty do Toronto, Seulu, Nowego Jorku i Chicago.

Nowe samoloty Boeing 787-9 to większa i bardziej efektywna kosztowo wersja Dreamlinera (z 294 zamiast 252 fotelami na pokładzie). Jak zachwalał je prezes spółki PLL LOT Rafał Milczarski, są najnowocześniejszymi szerokokadłubowymi samolotami świata.

Jak pisaliśmy w money.pl, Dreamliner w wersji 787-9 ma ponad 62 metry długości, czyli jest o sześć metrów dłuższy od mniejszej wersji 787-8. Został wyposażony w silniki Rolls-Royce'a Trent TEN nowej generacji, które mogą być stosowane zamiennie także na posiadanej przez LOT mniejszej wersji Dreamlinera.

Zasięg nowego samolotu w wersji dla LOT-u to ponad 13 350 km. To o ok. 700 km więcej od 787-8. Większa liczba foteli oznaczać ma niższy koszt transportu każdego pasażera. Jak wynika z danych Boeinga, 787-9 jest też oszczędniejszy i bardziej ekologiczny od 787-8, ma niższe zużycie paliwa w przeliczeniu na pasażera i większy zasięg.

Podobnie jak w mniejszym modelu, w klasie biznes fotele będą się rozkładały do pozycji płaskiego łóżka. Każdy z foteli na pokładzie, niezależnie od klasy podróży, zostanie wyposażony w indywidualne ekrany systemu rozrywki IFE, gniazdo sieciowe i port USB.

Jak podkreślał pod koniec roku Milczarski, inwestycje w samoloty są jednymi z ważniejszych w spółce. Dzięki temu flota LOT-u jest jedną z najnowocześniejszych i najmłodszych w Europie.

Zobacz także: Zobacz też nasz materiał o historii nadawania imion samolotom:

LOT posiada w swojej flocie osiem szerokokadłubowych Boeingów Dreamliner w wersji 787-8, z których każdy ma na pokładzie po 252 fotele trzech klas: 18 w klasie biznes, 21 w ekonomicznej premium i 213 w ekonomicznej.

Do końca 2020 r. we flocie przewoźnika ma się znaleźć co najmniej 16 samolotów szerokokadłubowych typu Dreamliner.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(22)
Klient
6 lat temu
W porownaniu z zamowieniem nowych samolotow przez Wizzair to bardzo kiepsko wyglada liczba samolotow zamowionych przez LOT.
kama
6 lat temu
A co z lotowskim 787 który awaryjnie lądował w Nowym Jorku wracając z Cancun?
polak zwykły
6 lat temu
.........ceny węgla na światowych rynkach wzrosły prawie dwukrotnie przez rok, a PiS sobie przypisuje zasługi za zyski???................. to czyste chamstwo !!!________ brak aktualnych inwestycji i efekt inwestycji z poprzednich lat-większy zysk (KGHM, PKP Intercity).....większe drenowanie kieszeni klienta- większy zysk (ORLEN I LOTOS)..... efekt kilkuletnich programów reorganizacyjnych i cięć-większy zysk (LOT)...... ale ciemny lud to kupi, bo się na tym nie zna...
Pit
6 lat temu
Gdyby nie PIS być może by lotu już w ogóle nie było!!!
zcx
6 lat temu
Od 2011 roku do końca 2015 na służbę do LOTu trafiło 26 samolotów, 2 z nich wyszło już ze służby. Biorąc całe rządy PO/PSL średnia na rok to 3 samoloty. Ale pis trąbi o swoim wielkim sukcesie bo za ich 2.5 letniego panowania do latu trafiły aż 2 samoloty. Embraer 195 (190-200) - 6 sztuk, od 2011 Boeing 787 - 8 sztuk od 2012 Bombardier DHC-8Q400 10 sztuk od 2015
...
Następna strona