Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Krzysztof Mamiński rezygnuje z pełnienia obowiązków prezesa PKP Cargo

11
Podziel się:

Jego następca może być wybrany w ciągu najbliższych kilku dni.

Krzysztof Mamiński był p.o. prezesa PKP Cargo od października 2017 roku.
Krzysztof Mamiński był p.o. prezesa PKP Cargo od października 2017 roku. (Piotr Korczak/REPORTER)

Państwowa spółka PKP Cargo bez szefa. Z funkcji pełniącego obowiązki prezesa zrezygnował Krzysztof Mamiński. Jego następca może być wybrany w ciągu najbliższych kilku dni.

"Pełniący obowiązki prezesa PKP Cargo Krzysztof Mamiński złożył rezygnację z dniem 25 marca" - poinformowała spółka. Nie znane są powody rezygnacji.

W wyniku dokonanych zmian skład zarządu jest teraz 3-osobowy. W jego skład wchodzą Grzegorz Fingas - członek zarządu ds. handlowych, Witold Bawor - członek zarządu ds. operacyjnych i Zenon Kozendra - przedstawiciel pracowników.

Zobacz także: Zobacz też: Pracodawcy czekają na elektroniczne L4. Rocznie wydają 6,5 mld zł na świadczenia

Na czele PKP Cargo Krzysztof Mamiński stał od października ubiegłego roku. Na tę funkcję delegowała go rada nadzorcza. Miał ją pełnić tylko czasowo, do momentu wybrania nowego prezesa.

O problemach PKP Cargo pisaliśmy pod koniec lutego. Z naszych informacji wynika, że nowe nazwisko szefa PKP Cargo może być znane już w najbliższych dniach. Na poniedziałek zwołana jest rada nadzorcza, która może podjąć ostateczną decyzję.

Poprzednim pełnoprawnym prezesem był Maciej Libiszewski, który również sam zrezygnował z pracy. Spekulowano, że powodem był "układ koleżeńsko-kolejarski".

Według samego Libiszewskiego w kolejach zawiązały się wrogie mu układy, które dążyły do odwołania całego zarządu spółki. W piśmie do parlamentarzystów były prezes prosił posłów o pomoc. Podobno Libiszewski otrzymał informację, że przewozy realizowane przez PKP Cargo są celowo blokowane, podczas gdy innym przewoźnikom umożliwia się ich realizację w zaplanowanym czasie.

Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8 proc. udziału w rynku według masy i 51,6 proc. według pracy przewozowej) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez * *dziejesie.wp.pl

kadry
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(11)
Marian Podleś...
6 lat temu
Drewniany Krzysio Maminionek
Piter
6 lat temu
Zakłady cargotabor to średniowiecze sprawiają na tzw farbę czyli malują wszystko za dużo nie wymieniając. Jak to ma jeździć.
Siedlecki esd...
6 lat temu
Cieć
Nieczynny sem...
6 lat temu
Zapomniał wół jak cielęciem był. Były związkowiec niszczący pracowników. Tfu!
Alex
6 lat temu
Czy aby za rezugnacją nie stoją naciski „dojnej zmiany”? Misiewiczów do obsadzenia mają jeszcze wielu