Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Patryk Skrzat
|

Przekop Mierzei Wiślanej "w rozkroku". Dwa województwa, dwa stanowiska

115
Podziel się:

Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego mówi "tak" dla przekopu Mierzei Wiślanej. Samorządowcy widzą w nim szansę dla Elbląga i okolic. Inne spojrzenie na sztandarową inwestycję PiS ma Pomorze.

Plany przekopu Mierzei Wiślanej
Plany przekopu Mierzei Wiślanej (Urząd Morski w Gdyni)

Przekop Mierzei Wiślanej miał być jednym z priorytetów rządu PiS. Po hucznych przed- i powyborczych zapowiedziach sprawa nieco ucichła. Wciąż obowiązują zapowiedzi, zgodnie z którymi pierwszy statek przez przekopaną Mierzeję Wiślaną ma przepłynąć już w 2022 r. Rząd jeszcze w ubiegłym roku szacował, że inwestycję uda się przeprowadzić za ok. 880 mln zł.

Z wielkimi nadziejami czeka na nią województwo warmińsko-mazurskie, a szczególnie Elbląg i okolica. To właśnie ten rejon miałby zyskać najwięcej. Zdecydowane stanowisko w tej sprawie przyjął właśnie Sejmik Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Czytamy w nim, że samorządowcy "nieustannie popierali i popierają" przekop.

Stanowisko to można traktować jako odpowiedź - choć nie wprost - na pismo przygotowane przez samorządowców z Pomorza. Działacze PiS z Warmii i Mazur chcieli, aby w przygotowanym stanowisku wyraźnie oprotestować podejście władz województwa pomorskiego, ostatecznie tę kwestię pominięto.

Zobacz także: Zobacz także: Rząd chce korytarza łączącego Bałtyk z Adriatykiem

Samorządowcy z Pomorza tłumaczyli na początku kwietnia, że nie popierają projektu m.in. dlatego, że otrzymali niepełną dokumentację przekopu. Zarzucali m.in. brak raportu o oddziaływaniu inwestycji na środowisko.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

inwestycje
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(115)
mario
4 lata temu
Jak najbardziej przekop mierzei i pogłębienie drogi wodnej. Przejście dla zwierząt to niepotrzebna inwestycja. Na mierzei nic większego od dzika nie egzystuje a i tak pewnie nie będzie tam dzików bo uciekną od hałasu. Wątpię , że coś kiedykolwiek będzie chciało przejść poza pijakami na bani. Pogłębienie toru wodnego da duże możliwości rozwoju Elbląga. Od portu żeglarskiego po port handlowy, stocznię jachtową czy port turystyczny z rejsami do Szwecji, Finlandii, Królewca, Estonii i Łotwy.
ES-EL-DE
5 lata temu
Krzyżacy na wyspach "mierzei" zamki stawiali... Bez pogłębiania sztucznego, bez ludzkiego wsparcia, na pewno to wyschnie. Pozostawienie togo sobie samym nie ma sensu, chyba, że ktoś chce tam się pobudować. A tak sztucznego tworu jak kanał Pilawski to chyba nawet na Kkrymie nie ma. Kanał jest pogłębiony tylko do takiej wielkości, jaką pokonują statki marynarki wojennej rosji. Jeśli miałoby to przywrócone do stanu naturalnego, takiego który nie byłby ludzką ręką ruszony... to trzeba by było to zasypać.
mocny
5 lata temu
nie potraficie z dzikami poradzic najpierf zrobcie porzadek z dzikiem a w tedy spytajcie narod vzy pozwala na reszte wstyd
mocny
5 lata temu
nie potraficie z dzikami poradzic najpierf zrobcie porzadek z dzikiem a w tedy spytajcie narod vzy pozwala na reszte wstyd
obserwator
5 lata temu
I tak ta władza chyba nie da rady skończyć tej budowy ,tak więc będzie i tak musiała te 147 warunków spełnić by to wybudować ,ale nie wiem jakie statki będą tędy wpływać ,gdyż nie sądzę by dla miasta było przywożone zaopatrzenie taką drogą morską . Dlatego też to będzie dla żeglarzy ,którzy tędy będą jedynie sobie korzystać . Innego sensu nie widzę obecnie. Jedynym celem jest turystyka ,bo handlu nie sądzę by do tego portu wpływał zbytnio.
...
Następna strona