Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Przemysław Ciszak
|

Paliwo na stacjach Dino. Spółka złożyła wniosek o koncesję

13
Podziel się:

Może to oznaczać, że w Polsce przybędzie stacji przymarketowych.

Możliwe, że Dino dołączy do sieci stacji przymarketowych.
Możliwe, że Dino dołączy do sieci stacji przymarketowych. (Wikimedia Commons)

Dino swoimi wynikami regularnie zaskakuje rynek. Teraz sieć zaskoczyła ponownie. Złożyła wniosek o udzielenie koncesji na obrót paliwami.

Grupa Dino będąca m.in. właścicielem sieci supermarketów, nie komentuje złożenia wniosku o koncesję OPC do URE przez należącą do jej spółkę Dino Oil – zaznacza branżowy portal e-Petrol. Ruch ten jednak może sugerować, że przy sklepach Dino może powstać sieć stacji benzynowych.

Zobacz także: Polskie firmy podbijają świat usługami i sklepami:

Od pięciu lat w portfolio Grupy Dino znajduje się spółka Dino Oil Sp. z o.o. Ta jednak nie prowadzi działalności operacyjnej.

W sumie, w skali kraju, stacji paliw w sieciach sklepowych jest 187. Od 2011 roku ich liczba sukcesywnie rośnie. Liderem jest Intermarche, który posiada ich najwięcej, bo aż 63. Drugi w kolejności Carrefour; ma ich 43 – wynika z ostatnich danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN).

Stacje paliw w sieciach sklepowych 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Auchan 24 24 24 25 25 25 25 25
Carrefour 44 43 43 43 43 43 43 43
E.Leclerc 12 12 12 12 12 12 16 16
Intermarche 35 41 47 51 58 62 62 63
Makro własne 6 6 6 6 6 6 6 5
Tesco 28 29 29 29 29 29 29 29
Inne 5 5 5 5 6 6 6 6
TOTAL 154 160 166 171 179 183 187 187
Źródło: POPiHN i rejestr URE

Jak pisaliśmy w money.pl, cena paliw na tych stacjach bywa często o kilkanaście groszy niższa. To efekt polityki handlowej. Stacja paliw jest przecież jedynie dodatkiem, a nie głównym źródłem dochodu sieci.

To jednak niejedyny powód, dla którego zapłacimy mniej przy markecie. Druga kwestia to ilość sprzedawanego paliwa. Stacje przy sklepach sprzedają rocznie nawet trzy raz więcej paliwa niż inne stacje.

POPiHN

Wśród wszystkich stacji stacje przy marketach stanowią 2,7 procent, ale udział w rynku - jeśli chodzi o sprzedaż paliw - to już 6,5 proc. Jak tłumaczył na łamach money.pl Grzegorz Maziak, przy dużym wolumenie mogą one dodatkowo wynegocjować znacznie lepsze ceny paliw u hurtowników. Ci z kolei zabiegają o współpracę z tymi stacjami.

* Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl *

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(13)
Brummie
6 lat temu
Mialem sen ze Dino byl sponsorem Bm slam stal Ostrow wielkopolski Bylo by pieknie Hej Dino !!!
niktus
6 lat temu
Odpowiedź jest prosta. Sklepy przy stacjach benzynowych mogą handlować we wszystkie niedziele, więc to tylko próba obejścia zakazu handlu a nie rozszerzenie działalności.
DINO. Polska ...
6 lat temu
W czerwcu 2010 roku 49% akcji przedsiębiorstwa kupił za kwotę 200 mln zł fundusz inwestycyjny Enterprise Investors. Od czasu nawiązania współpracy z Enterprise Investors, sieć zaczęła się rozrastać, od 111 sklepów na koniec 2010 roku, przez 628 sklepów na koniec grudnia 2016 roku, aż do 775 sklepów na koniec roku 2017.
dar
6 lat temu
polska siec a nie jakas biedra liddle i inne f syf
mal
6 lat temu
przecież wiadomo nie od dzisiaj że to ruskie ekspansję zrobili. przy tych nieudolnych rządach, na pewno sie rozrosną.