Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Amica chce przejąć markę Fagor. Wznawia rozmowy z Hiszpanami

0
Podziel się:

To dla polskiej firmy potencjał na kilkadziesiąt milionów euro obrotów w perspektywie kilku lat.

Polski producent AGD chce bardziej zainstnieć za granicą.
Polski producent AGD chce bardziej zainstnieć za granicą. (Michał Dyjuk/Reporter)

Amica nie daje za wygraną. Po fiasku poprzednich negocjacji, przystąpiła do kolejnych rozmów z hiszpańską firmą, dysponującą prawami do marki Fagor. To potencjał na kilkadziesiąt milionów euro obrotów w perspektywie kilku lat.

"W dniu 11 lipca 2018 spółka Amica przedstawiła hiszpańskiemu kontrahentowi wstępne założenia dotyczące potencjalnej współpracy" - czytamy w oficjalnym komunikacie polskiego producenta sprzętu AGD.

Jak podkreślają władze Amiki, strony na razie jeszcze nie zawarły porozumienia określającego w sposób szczegółowy warunków, zakresu i trybu prowadzonych rozmów.

To kolejne podejście do przejęcia praw do marki znanej w krajach takich jak Hiszpania, Portugalia czy Francja. Jak pisaliśmy w money.pl, Amica złożyła Hiszpanom ofertę już 30 listopada. Jednak po kilku miesiącach polska strona zrezygnowała z dalszych rozmów.

Przypomnijmy, że wtedy chodziło dokładnie o przejęcie od hiszpańskiej spółki Edesa Industrial S.L. (w upadłości) linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego sprzętu AGD pod marką Fagor. Całkowita cena transakcji miała wynieść 5 mln euro. Amica oceniała, że potencjalne przejęcie marki Fagor to furtka na rynek hiszpański i potencjał na kilkadziesiąt milionów euro obrotów w perspektywie kilku lat.

Zobacz także: Jedyny taki magazyn. Amica uruchomiła inwestycję za 57 mln zł

Zapewne tak jak kilka miesięcy temu, zarząd polskiej spółki nie zamierza angażować w tę inwestycję dużych pieniędzy. Skoncentruje się na prawach do marki, a nie przejmowaniu fabryk.

- W pierwszym etapie nie zamierzamy wszystkiego produkować w Polsce, ale nawiązać współpracę z firmą, która dziś produkuje w Hiszpanii. Na początku będziemy kupować większość towaru od producenta w Hiszpanii - mówił kilka miesięcy temu Wojciech Kocikowski, wiceprezes Amiki.

Pieniądze na przejęcie marki nie powinny być większym problemem. Prawie 100 mln zł, czyli aż jedną ósmą kapitałów własnych Amica już od roku trzyma w płynnych środkach pieniężnych, co wskazuje na gotowość do szybkiej transakcji. Na dywidendę spółka chce przeznaczyć zaledwie 23,3 mln zł z ponad 150-milionowego rekordowego zysku z ubiegłego roku.

Największy polski producent AGD (głównie kuchni i piekarników), 74 proc. przychodów w tym roku osiągnął na ponad 50 rynkach zagranicznych, w tym przede wszystkim na zachodzie Europy (43 proc. przychodów). Swoje wyroby sprzedaje m.in. w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Francji pod markami Gram, Hansa, CDA i Sideme. Na celowniku ma m.in. Hiszpanię, a także Włochy i kraje Beneluksu.

*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl

giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)