Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|

Eurocash uruchamia platformę e-commerce. "Zmieni życie właścicieli sklepów spożywczych"

6
Podziel się:

Największy w Polsce hurtowy dystrybutor żywności za 15 mln zł stworzył największą platformę dla niezależnego handlu. Około 14 tys. sklepów będzie miało dostęp do informacji z lokalnego rynku, skorzysta z wyszukiwarki towarów i możliwości zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki.

Platforma eurocash.pl to - jak twierdzą jej twórcy - nie tylko elektroniczna "zamawiarka" towarów do sklepu.
Platforma eurocash.pl to - jak twierdzą jej twórcy - nie tylko elektroniczna "zamawiarka" towarów do sklepu. (Eurocash)

Największy hurtowy dystrybutor żywności za 15 mln zł stworzył platformę dla niezależnego handlu. Około 14 tys. sklepów będzie miało dostęp do informacji z lokalnego rynku, skorzysta z wyszukiwarki towarów i możliwości zamawiania produktów bezpośrednio z interaktywnej gazetki.

Eurocash Dystrybucja (ECD), spółka należąca do grupy Eurocash, uruchomiła 24 września platformę eurocash.pl. Jest dedykowana właścicielom sklepów małoformatowych. Ma pozwolić na skuteczną konkurencję z innymi dużymi sieciami.

- Dla Eurocash i całego rynku to moment przełomowy. Od dziś właściciel sklepu małoformatowego ma więcej informacji o rynku niż dyrektor dużej sieci handlowej - komentuje Luis Amaral, prezes grupy Eurocash.

- Nasz kolejny projekt przeszedł pomyślnie fazę testów, spełnia swoje zadanie i jest realnym wsparciem dla właścicieli sklepów w całej Polsce. Obniża ich koszty działalności i pozwala na koncentrację wysiłków na konsumencie - podkreśla.

Platforma eurocash.pl to - jak twierdzą jej twórcy - nie tylko elektroniczna "zamawiarka" towarów do sklepu. To narzędzie ma także wspomagać zarządzanie i rozwój biznesu.

Daje dostęp do bazy wiedzy o lokalnym rynku, przygotowanej z wykorzystaniem danych i analiz firm współpracujących z Eurocash. Wśród nich są dane demograficzne, zwyczaje zakupowe, rankingi najlepiej sprzedających się produktów czy podgląd gazetek konkurencji.

Przekazuje informacje o telewizyjnych kampaniach reklamowych, planowanych przez producentów współpracujących z Eurocash Dystrybucja, dające szansę na wcześniejsze zamówienie promowanych produktów i wykorzystywanie okazji zakupowych. Do tego jedną z opcji platformy są aukcje - pozwalają na licytowanie produktów w niższych cenach.

Zobacz także: Polskie firmy podbijają świat usługami i sklepami internetowymi

- Narzędzie jest intuicyjne, nie trzeba przechodzić szkolenia i jednocześnie właściciel będzie mógł osiągać odpowiednie oszczędności i będzie mógł konkurować z dyskontami. W ostatnich latach zainwestowaliśmy 3 mld zł w rynek niezależnych sklepów w Polsce, aby się dobrze rozwijał - wskazuje Luis Amaral.

Nowa aplikacja grupy Eurocash kosztowała 15 mln zł.

Prezes Amaral dodaje, że w najbliższym czasie kolejnym jednostkom biznesowym to narzędzie będzie udostępniane.

- Elektroniczne kanały sprzedaży ECD generują 3 mld zł obrotu rocznie, a średnia wartość koszyka to 3 tys. zł. Warto także dodać, że przez naszą nową aplikację mobilną we wrześniu zamówili towar za około 40 mln zł i ta kwota rośnie 5 mln zł miesięcznie, dlatego szacujemy, że w przyszłym roku będzie na poziomie łącznie 600 mln zł - wylicza Tomasz Polański, dyrektor generalny Eurocash Dystrybucja.

Wyjaśnił, że ECD współpracuje średnio z 14 tys. klientów miesięcznie, a 1 200 korzysta już z nowego systemu. Cała Grupa Eurocash dociera do około 80 tys. klientów rocznie.

- Liczymy, że w całej grupie potrzebujemy 3-4 lat na to, aby 92-93 proc. klientów korzystało z tego rozwiązania - przyznaje Polański. Według niego, w najbliższym czasie 100 proc. oferty ECD będzie dostępne tylko poprzez sieć.

- Musimy zastanowić się nad nową rolą przedstawicieli handlowych, którzy staną się bardziej doradcami swoich klientów - wskazuje.

Wspierane przez Grupę Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tys. niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak: abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. W ofercie ECD znajduje się około 11 tys. produktów i współpracuje z blisko 600 dostawcami, obsługując rocznie blisko 20 tys. sklepów.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(6)
Zuzanna
5 lata temu
Dobrze że na rynku pojawiają się już platformy umożliwiające zamówienie od wielu sprzedających, z opcję multikoszyka i naturalnie szerszą ofertą asortymentową niż Eurocash, jak również wieloma ofertami cenowymi do poszczególnych produktów.
cxcx
6 lat temu
EC przez lata korzystało z eHurtowni przejętego Tradisa . Już o tym zapomnieli?
Po lobotomii
6 lat temu
Wszystko to piękne, ale czemu też właściciel sieci nie zainteresuje się tym,że często pracuje się w tych hurtowniach pi 12godzin
Józef
6 lat temu
Eurocash =Biedronka. Ładne rżnięcie Polaków !
mike
6 lat temu
Następny portugalski kolonizator polskiego handlu.