Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Gdańsk: Samoobsługa na lotnisku im. Lecha Wałęsy. Nie trzeba stać w kolejkach

0
Podziel się:

Pasażerowie nie chcą już dłużej stać w długich kolejkach do odpraw na lotnisku. Zamiast czekać w tradycyjnym ogonku, wolą... odprawić się sami. Z takiej szansy skorzystało do tej pory prawie 150 tys. odlatujących z warszawskiego lotniska im. Fryderyka Chopina. Przed identyczną możliwością stoją również pasażerowie z gdańskiego Rębiechowa.

Gdańsk: Samoobsługa na lotnisku im. Lecha Wałęsy. Nie trzeba stać w kolejkach

-Podróżni odlatujący z lotniska im. Lecha Wałęsy mogą skorzystać z możliwości odprawienia się samemu- mówi Michał Dargacz, rzecznik gdańskiego portu lotniczego. Automat zamiast okienka Samoobsługowe kioski (z ang, self check-in) ustawione w halach lotniskowych zyskują na popularności. Pasażerowie korzystający z takiego udogodnienia, po otrzymaniu wydrukowanej karty pokładowej, mogą udać się do kontroli bezpieczeństwa, a stamtąd prostą droga do samolotu. Podobne wygody wprowadzają odprawy przez telefon komórkowy czy Internet, działające na analogicznej zasadzie jak kioski self check-in. Obecnie w hali gdańskiego lotniska stoi jeden automat self check-in skandynawskich linii lotniczych SAS. Według danych podanych przez rzecznika portu, od stycznia bieżącego roku z możliwości odprawy w automacie skorzystało 15% klientów tych linii. - Ilość stawianych automatów nie jest zależna od infrastruktury lotniska, decyzje o postawieniu takich urządzeń należą do linii lotniczych - tłumaczy Dargacz. W 2008 roku możliwość
korzystania z samodzielnych form odprawy jako pierwsze w Polsce wprowadziło lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Od tego czasu stale rośnie liczba pasażerów posługujących się kioskami self check-in. Na przestrzeni ubiegłego roku odsetek ten wzrósł ponad dwukrotnie – z niecałych 10 do 26 proc. W 2010 roku taki automat postawiono na gdańskim lotnisku w Rębiechowie. Odpraw się przez Internet Większe możliwości niż kiosk self check-in daje odprawa przez Internet, która staje się coraz popularniejszą formą samodzielnych odpraw. To prawda, jest to sposób znacznie wygodniejszy i tańszy dla obu stron: zarówno dla operatorów linii lotniczych, jak i pasażerów. Praktycznie wszystkie linie obsługiwane przez port im. Lecha Wałęsy oferują możliwość odprawy przez Internet- informuje rzecznik. Pasażerowie samodzielnie identyfikują się w systemie, następnie wybierają lot, na który chcą się odprawić, konkretne miejsce w samolocie, a na końcu drukują kartę pokładową. Dargacz podkreśla, iż do korzystania z takich
interaktywnych usług zachęcają przede wszystkim tanie linie. Jest to nisko kosztowy sposób na ograniczenie niezbędnych formalności do minimum. Otwarty na nowe technologie - Gdański port jest otwarty na nowe technologie i propozycje ułatwienia podróży odlatującym. Wszystko jednak zależy od ofert linii lotniczych- dodaje. Obecnie trwa proces rozbudowy lotniska im. Lechy Wałęsy na gdańskim Rębiechowie. W ramach projektu ma powstać nowy terminal, obejmujący sortownię bagażu i poczekalnie, a także strefę odpraw. Na inwestycję modernizacji lotniska przeznaczono ponad 1,5 miliarda złotych. Poczytaj również: Wiecha na budowie nowego terminalu na lotnisku Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)