Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak promują się w Trójmieście SKM, ZKM i PKM? Także przez gadżety

0
Podziel się:

Gwizdki kolejowe, latarki, puzzle albo kalendarze. Oprócz tradycyjnych form promocji, świetnie, jak mówią marketingowcy, sprawdzają się gadżety z logo danych firm. Czy wiedzą o tym w Szybkiej Kolei Miejskiej, Zakładach Komunikacji Miejskiej czy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?

Jak promują się w Trójmieście SKM, ZKM i PKM? Także przez gadżety

Gadżety najczęściej rozdawane są w konkursach lub na targach branżowych, gdzie dane firmy promują się. Tak było ostatnio z Pomorską Koleją Metropolitalną, której przedstawiciele na targach TRAKO rozdawali gościom gwizdki kolejowe. - Najpierw zastosowaliśmy tę formę promocji podczas konferencji w Gdyni, w której uczestniczył m.in. przewodniczący Parlamentu Europejskiego Jerzy Buzek. Drugi raz, na tragach TRAKO w październiku. Hitem okazały się gwizdki kolejowe, których rozdaliśmy prawie 1000 sztuk - tłumaczy Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej S.A. Oprócz tego dla gości przygotowane zostały puzzle, zapachy do samochodów w kształcie pociągu oraz podkładki pod tablice rejestracyjne. Zobacz unikatowy zegar pulsarowy w Gdańsku - To wbrew pozorom nie jest droga sprawa. Tablice rejestracyjne wyprodukowane zostały za 2 zł za sztukę. Rozdaliśmy ich 300 - wyjaśnia Tomasz Konopacki. W gdyńskim ZKM twierdzą, że na gadżety się nie nastawiają. - Jesteśmy jednostką budżetową miasta, dlatego
nie możemy sobie pozwolić na wydawanie wielu pieniędzy na gadżety. Rozdajemy m.in. w naszym Biurze Obsługi Klienta bezpłatne rozkłady jazdy albo ulotki zachęcające do korzystania z naszych usług. Oprócz tego pojawiają się np. kalendarze. Stawiamy na użytkowość prezentów - zaznacza Marcin Gromadzki, rzecznik prasowy ZKM Gdynia. W Gdańsku gadżetów jest jeszcze mniej. Czytaj: Nowy rozkład SKM od 11 grudnia - Przy skromnym budżecie nie możemy sobie pozwolić na obfite prezenty, dlatego skupiamy się na małych rzeczach i użytkowych takich jak długopisy czy kalendarze. Kiedyś rozdawaliśmy bezpłatne rozkłady jazdy, teraz, ze względu na wiele zmian, nie praktykujemy tego. To po prostu za droga sprawa - deklaruje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM Gdańsk. Podobny zestaw gadżetów można przypisać Szybkiej Kolei Miejskiej, choć i tam nie brakuje nieszablonowych pomysłów. - Zimą rozdawaliśmy naszym klientom skrobaczkę do szyb z napisem "Zamiast skrobać, pojedź z nami". Nie zachęcała jak widać do
korzystania z samochodu, ale w humorystyczny sposób promowała podróż SKM - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. ZobaczBlokada antyalkoholowa w autobusach w Trójmieście? Codziennie rano najświeższe informacje z Trójmiasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)