Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Jak wykorzystać sieci społecznościowe?

0
Podziel się:

Przy porannej kawie trzeba zobaczyć, co porabiali przez weekend znajomi, zadbać, aby i nasz profil był zaktualizowany oraz - coraz częściej - sprawdzić, co nowego słychać u ulubionej firmy - pisze Michał Kowal.

Jak wykorzystać sieci społecznościowe?

Według badań eMarke-tera (jednej z największych organizacji na świecie badających trendy w mediach internetowych) w tym roku na marketing w mediach społecznych zostanie przeznaczonych aż 6 miliardów dolarów. Najwięcej przypadnie Facebookowi, do którego mają trafić 4 mld dolarów. Ale skuteczny marketing w mediach społecznościowych wcale nie musi być drogi. Musi natomiast być przemyślany. Przeczytaj także: Henryka Krzywonos - bohaterka Internetu Miliony w społeczności - W moim osobistym odbiorze media społecznościowe zmieniają sposób komunikacji z jednostronnego, charakterystycznego dla mediów tradycyjnych, w którym jeden nadawca wysyła komunikat do mas (stąd określenie mass media), na wielostronny, w którym każdy z odbiorców mediów społeczno-ściowych może stać się nadawcą i odwrotnie - tłumaczy Marek Miller, rzecznik komisji ds. promocji prasy ZKDP i regionalny konsultant Innovation Media Consulting na Polskę i Europę Wschodnią. W Polsce wielka popularność tego typu serwisów rozpoczęła się razem z sukcesem
portalu NaszaKlasa w 2007 r. Polacy masowo zaczęli wtedy szukać tam swoich znajomych z czasów szkoły. Do dzisiaj NK to największy tego typu serwis w naszym kraju. Obecnie według badań Megapanel/BPI skupia on 12 mln użytkowników. W raporcie "Social Media 2010" przygotowanym przez Internet Standard szacuje się wartość całego rynku wydawców polskich serwisów społecznościowych na 144,1 mln zł. Połowa z tej kwoty przypada właśnie serwisowi NK, który zarabia między innymi dzięki kontom sponsorowanym, zakładanym przez firmy, a także bardziej tradycyjnym reklamom. Sukces finansowy serwisu jest związany w dużej mierze z tym, że pomaga on dotrzeć do ściśle określonej grupy użytkowników, co pozwala między innymi na przeprowadzanie badania przed i po kampanii danej marki w NK. - Dzięki popularności naszej platformy możliwy jest dostęp do dużej reprezentatywnej grupy osób, gdzie każda z nich jest opisana w społeczności poprzez płeć, wiek i swoją lokalizację - zaznacza Joanna Gajewska, dyrektor ds. komunikacji w Naszej
Klasie sp. z o.o. - Dane są wiarygodne, bo społecznie zweryfikowane - dodaje. Jednak po piętach lidera na polskim rynku depcze Facebook. Według badań Megapanel/BPI we wrześniu polski oddział tego największego serwisu społecznościowego na świecie liczył sobie już 8 mln użytkowników. Jeszcze rok wcześniej Facebook skupiał zaledwie 2 mln Polaków.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)