W planach ŁTR było nawet połączenie Łodzi z Ozorkowem. Ale np. Zgierz, ze względu na zbyt niską dotację, zrezygnował z budowy odcinka ŁTR. Zły stan torowisk i trakcji w Ksawerowie i Pabianicach też uniemożliwił uruchomienie tramwaju regionalnego z nowoczesnym taborem (na łódzkiej trasie jeżdżą niskopodłogowe tramwaje typu PESA). Ostatecznie projekt został wykonany tylko na etapie łódzkim. ŁTR jeździ w Łodzi, na trasie od Chocianowic do Helenówka. Budowa łódzkiego odcinka kosztowała 280 mln zł (w tym 100 mln zł dotacji z Unii Europejskiej)
. Arkadiusz Banaszek, wiceprezydent Łodzi, twierdzi, że miasto prowadzi rozmowy z urzędem wojewódzkim. - Chcemy podpisać porozumienie z UW - mówi wiceprezydent Banaszek. - Myślę, że wynegocjujemy zapłatę około 25 procent z tego, czego wstępnie domagał się urząd wojewódzki [ok. 32 mln zł - przyp. red.]. Czyli powinniśmy zapłacić ok. 8 mln zł.