Wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w trzecim kwartale 2010 roku w ujęciu rok do roku o 1 proc. do 135,9 mln zł. Po trzech kwartałach spadła o 3,5 proc. do 432,5 mln zł - poinformowała w raporcie Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej (IGRZ).
_ - Osiągnięta wielkość sprzedaży w trzecim kwartale 2010 oraz wynik łączny po dziewięciu miesiącach bieżącego roku odzwierciedlają prognozy Izby z początku tego roku. IGRZ opierała swoje przewidywania na danych pochodzących od jej członków i skłaniała się ku wynikowi zbieżnemu z rokiem 2009. Uważamy, że osiągnięcie takiego wyniku jest nadal możliwe, ponieważ zainteresowanie klientów powierzchniami out of home w czwartym kwartale jest znaczące _ - napisano.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/212/t85460.jpg ) ] (http://manager.money.pl/strategie/marketing_i_sprzedaz/artykul/rosnie;wartosc;reklamy;w;sieci,71,0,602439.html) Rośnie wartość reklamy w sieci
Nie bez wpływu na ostateczny wynik będą kampanie związane z wyborami samorządowymi. Dotyczy to przede wszystkim wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych dla akcji lokalnych (poszczególnych kandydatów na radnych, prezydentów miast, burmistrzów i wójtów).
Nie należy się jednak spodziewać wpływów porównywalnych do poprzednich wyborów samorządowych. Drugim istotnym czynnikiem dla wielkości sprzedaży w ostatnim kwartale bieżącego roku będzie wielkość promocji przedświątecznych (grudzień 2010). W ostatnich dwóch latach była mniejsza, aniżeli w latach wcześniejszych (efekt spowolnienia rynku).
Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży out of home wyniósł w trzecim kwartale 2010 roku 2,56 proc. wobec 3,8 proc. w trzecim kwartale 2009 roku. Wartość rynku reklamy na środkach komunikacji wyniosła w minionym kwartale 3,5 mln zł wobec 5,1 mln zł rok wcześniej.
Czytaj w Money.pl ( http://www.money.pl/u/money_chart/graphchart_ns.php?ds=-1%20year&de=today&sdx=0&i=&ty=1&s%5B0%5D=inflacja&fg=1&w=450&h=200&cm=0 Inflacja ) Źródło: Money.pl na podstawie danych GUS