podbój kosmosu
11.01.2011 10:08

NASA odkryła planetę podobną do Ziemi

Najmniejsza znana planeta pozasłoneczna odkryta została przez sondę Kepler.

Podziel się
(NASA)

Astronomowie odkryli najmniejszą znaną planetę pozasłoneczną. Jest ona wielkości Ziemi i składa się - podobnie jak nasza planeta - ze skał.

Planeta Kepler 10b ma średnicę o 40 procent większą od Ziemi, jej masa jest prawie pięć razy większa od naszej planety. Jest od nas oddalona o 560 lat świetlnych.
_ - Jej macierzysta gwiazda jest podobna do naszego słońca, tylko starsza. Ma prawie 12 miliardów lat, nasze słońce jest prawie trzy razy młodsze _ - mówiła doktor Natalie Batalha z NASA.

Planetę odkrył amerykański teleskop Kepler, który został wysłany w kosmos specjalnie po to, by szukać planet pozasłonecznych. Astronomowie NASA mówią, że zdjęcia z teleskopu są wyjątkowo dokładne, a odkrycie nowej planety jest jednym z najciekawszych dokonań naukowych w historii ludzkości.

Kepler 10b okrąża swą macierzystą gwiazdę w małej odległości i jest na niej za gorąco, by spodziewać się tam śladów życia. Ale odkrycie dowodzi, że w naszej galaktyce istnieją planety podobne do Ziemi. Teleskop Kepler będzie ich szukał jeszcze przez ponad trzy lata.

O odkryciu poinformowano na 217. spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Astronomicznego w Seattle.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/97/t112993.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/nastepca;hubblea;za;6;5;mld;dolarow,87,0,708695.html) Następca Hubble'a za 6,5 mld dolarów Taki będzie koszt zbudowania Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/146/t109458.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/interesuje;cie;kosmos;nasa;odpowie,236,0,750572.html) Interesuje cię kosmos? NASA odpowie Amerykańska Agencja Kosmiczna organizuje czat. Eksperci odpowiedzą internautom.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/37/t97317.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/nowy;rekord;pojazdu;marsjanskiego,56,0,624696.html) Nowy rekord pojazdu marsjańskiego Amerykański pojazd marsjański Opportunity wylądował na Marsie 25 stycznia 2004 roku.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/147/t124563.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/chiny;wysla;w;tym;roku;sonde;na;marsa,130,0,749186.html) Chiny wyślą w tym roku sondę na Marsa Pierwszy marsjański próbnik zostanie wysłany w październiku. Start nastąpi we współpracy z Rosją.
Tagi: podbój kosmosu, kosmos, wiadmomości, wiadomości, gospodarka