NASA odkryła planetę podobną do Ziemi

Najmniejsza znana planeta pozasłoneczna odkryta została przez sondę Kepler.

NASA odkryła planetę podobną do Ziemi
(NASA)

Astronomowie odkryli najmniejszą znaną planetę pozasłoneczną. Jest ona wielkości Ziemi i składa się - podobnie jak nasza planeta - ze skał.

Planeta Kepler 10b ma średnicę o 40 procent większą od Ziemi, jej masa jest prawie pięć razy większa od naszej planety. Jest od nas oddalona o 560 lat świetlnych.
_ - Jej macierzysta gwiazda jest podobna do naszego słońca, tylko starsza. Ma prawie 12 miliardów lat, nasze słońce jest prawie trzy razy młodsze _ - mówiła doktor Natalie Batalha z NASA.

Planetę odkrył amerykański teleskop Kepler, który został wysłany w kosmos specjalnie po to, by szukać planet pozasłonecznych. Astronomowie NASA mówią, że zdjęcia z teleskopu są wyjątkowo dokładne, a odkrycie nowej planety jest jednym z najciekawszych dokonań naukowych w historii ludzkości.

Kepler 10b okrąża swą macierzystą gwiazdę w małej odległości i jest na niej za gorąco, by spodziewać się tam śladów życia. Ale odkrycie dowodzi, że w naszej galaktyce istnieją planety podobne do Ziemi. Teleskop Kepler będzie ich szukał jeszcze przez ponad trzy lata.

O odkryciu poinformowano na 217. spotkaniu Amerykańskiego Towarzystwa Astronomicznego w Seattle.

Czytaj w Money.pl
[ ( http://static1.money.pl/i/h/97/t112993.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/nastepca;hubblea;za;6;5;mld;dolarow,87,0,708695.html) Następca Hubble'a za 6,5 mld dolarów Taki będzie koszt zbudowania Kosmicznego Teleskopu Jamesa Webba.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/146/t109458.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/interesuje;cie;kosmos;nasa;odpowie,236,0,750572.html) Interesuje cię kosmos? NASA odpowie Amerykańska Agencja Kosmiczna organizuje czat. Eksperci odpowiedzą internautom.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/37/t97317.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/nowy;rekord;pojazdu;marsjanskiego,56,0,624696.html) Nowy rekord pojazdu marsjańskiego Amerykański pojazd marsjański Opportunity wylądował na Marsie 25 stycznia 2004 roku.
[ ( http://static1.money.pl/i/h/147/t124563.jpg ) ] (http://news.money.pl/artykul/chiny;wysla;w;tym;roku;sonde;na;marsa,130,0,749186.html) Chiny wyślą w tym roku sondę na Marsa Pierwszy marsjański próbnik zostanie wysłany w październiku. Start nastąpi we współpracy z Rosją.
kosmos