Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Od 1 stycznia PKP Intercity obniża ceny biletów

1
Podziel się:

Taniej będzie jednak tylko na wybranych trasach.

Od 1 stycznia PKP Intercity obniża ceny biletów
(PAP/Paweł Supernak)

Pasażerowie kolei za bilet na trasach Warszawa - Kraków i Wrocław - Przemyśl od nowego roku zapłacą średnio kilkanaście złotych mniej niż do tej pory. Od 1 stycznia w pociągach Tanich Linii Kolejowych zaczną obowiązywać nowe promocje biletowe - poinformował Maciej Szafurski z PKP Intercity.

Jak wyjaśnił Szafurski, każdej ofercie promocyjnej będzie przypisany inny kolor; od nowego roku pasażerowie będą mogli kupić bilet fioletowy, czyli do wykorzystania w określonym dniu na konkretnej trasie, oraz niebieski, czyli obejmujący pięć przejazdów w cenie czterech, do wykorzystania przez trzy miesiące.

Od nowego roku bilet fioletowy będzie obowiązywał na bardzo popularnych wśród pasażerów trasach Warszawa - Kraków i Wrocław - Przemyśl. Szafurski wyjaśnił, że bilety na pociąg TLK na tych liniach będą o kilkanaście złotych tańsze, niż przewoźnik proponował do tej pory. Ponadto bilet w drugiej klasie będzie o kilka złotych tańszy niż przejazd tego samego odcinka pociągiem Przewozów Regionalnych InterRegio.

PKP Intercity to drugi po Przewozach Regionalnych przewoźnik pasażerski w Polce. W pierwszym półroczu 2009 r. zysk netto spółki wyniósł 13 mln zł. Jest planowana prywatyzacja przewoźnika._ Myślimy o rozszerzeniu oferty, więc tych tras będzie więcej. Najprawdopodobniej trzecią trasą, którą obejmie promocja będzie połączenie Poznań - Wrocław _ - powiedział.

Ponadto przewoźnik planuje wprowadzić od lutego przyszłego roku tzw. szary bilet, uprawniający do 20 proc. zniżki na podróż powrotną; chce również zaoferować bilet zielony, który obejmie pociągi uruchamiane z jakiejś okazji, np. dowożące pasażerów na koncert albo mecz.

Sposobem na promocję nowych ofert wśród pasażerów ma być uruchomiony w poniedziałek portal internetowy, za pośrednictwem którego będzie można kupić bilet, zapoznać się z ofertą i rozkładem jazdy. Ponadto firma chce zamieszczać na nim pliki muzyczne, filmy o kolei czy blogi.

Szafurski nie ukrywał, że przewoźnik chce nowymi ofertami konkurować z samorządowymi Przewozami Regionalnymi, jednak jak zaznaczył, według niego o wiele groźniejszym konkurentem PKP Intercity jest transport drogowy i lotniczy. Dodał, że w naszym kraju na razie prawdziwa konkurencja między przewoźnikami kolejowymi jeszcze się nie zaczęła, ponieważ na polski rynek nie weszli jeszcze zagraniczni przewoźnicy.

Raport Money.pl
*Kolej tnie połączenia, tory znikają najszybciej w UE * Mamy dwa razy więcej torów kolejowych niż Czesi, ale jeździ po nich dwa razy mniej pociągów. A od dziś będzie ich jeszcze gorzej. Czytaj w Money.pl
wiadomości
gospodarka
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(1)
)obserwator
rok temu
Generalna dyrekcja PKP i 16 dyrekcji regionalnych (wcześniej 17),Tak było.Teraz jest 22 spółki.A więc jak rozrosła się biurokracja,którą trzeba utrzymać.To czemu się dziwimy,że tak drogie są bilety.A najgorsze jest to,że nie można na jeden bilet przejechać przez Polskę.