Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

POZNAŃ - Inwestycje na mistrzostwa pod presją czasu. Każdy protest może być groźny

0
Podziel się:

Czasu jest coraz mniej, ponieważ nowa zajezdnia i prowadzące do niej tory powinny być gotowe przed Euro 2012. A w zasadzie wcześniej, bo tylko do końca roku 2011 roku poznańskie MPK będzie mogło korzystać z zajezdni przy ulicy Gajowej. A co później zrobić z tramwajami?

POZNAŃ - Inwestycje na mistrzostwa pod presją czasu. Każdy protest może być groźny

- Jeśli będziemy mieć jakiekolwiek opóźnienie, trudno będzie je później nadrobić - przyznał prezydent Ryszard Grobelny podczas podpisania umowy na dofinansowanie budowy trasy tramwajowej na Franowo. Przetarg na budowę trasy ma zostać rozstrzygnięty jeszcze w tym roku. Na początku przyszłego mogłyby już rozpocząć się prace (choć pogoda może pokrzyżować plany, ponieważ pierwszym etapem będzie kopanie tunelu). Problemem mogą się też okazać ewentualne protesty uczestników przetargu. Osobną inwestycją, prowadzoną przez MPK, jest budowa zajezdni. - Złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę. Chcielibyśmy jeszcze w tym roku ogłosić przetarg na budowę - mówi Iwona Gajdzińska, rzecznik MPK. Obiekt będzie oddawany etapami, tak by jak najszybciej mogły tam stać tramwaje (początkowo 100, docelowo - 150). Z presji czasu zdają sobie sprawę pracownicy spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za inwestycje przed mistrzostwami. - Do marca 2012 r. inwestycje muszą być gotowe - mówi Krystyna Rakowska, wiceprezes
spółki. - Ale mamy świetny zespół. W tak krótkim czasie ogromnie dużo już udało się nam dokonać. Złożony został wniosek o pozwolenie na budowę przedłużenia trasy PST do Dworca Zachodniego. W piątek spółka złożyła w Urzędzie Marszałkowskim pismo, dotyczące dofinansowania tej inwestycji. - Do 15 października ogłosimy przetarg na wykonanie robót - twierdzi Rakowska. - Będzie on przebiegał dwuetapowo. Najpierw zbadamy kondycję firm zainteresowanych tym przedsięwzięciem. Utworzymy ranking najlepszych przedsiębiorstw, które później zaprosimy do złożenia ofert. Zakładamy, że wybór wykonawcy nastąpi w połowie listopada tak, by na przełomie roku mogły się rozpocząć roboty. Podobne rozwiązanie zastosowano przy Franowie. Sprawdzono już potencjalnych zwycięzców przetargu i do złożenia ofert końcowych zaproszono 20 doświadczonych firm. W tym samym terminie, czyli do 15 października, odbędzie się przetarg na modernizację ronda Jana Nowaka Jeziorańskiego i odchodzących od niego ulic. Będzie on przebiegał na podobnych
zasadach jak ten na przedłużenie trasy PST. - Na początku tego tygodnia złożymy wniosek o pozwolenie na budowę - dodaje Rakowska. Także w tym przypadku rozpoczęcie robót budowlanych przewidziane jest na przełomie roku. Bardziej skomplikowanym przedsięwzięciem jest budowa dwujezdniowej Grunwaldzkiej na odcinku od Smoluchowskiego do Malwowej. Zdaniem Rakowskiej, trudności wynikają z faktu, że jest to teren ściśle zabudowany i negocjacje związane z realizacją inwestycji trzeba było prowadzić z 63 partnerami (m.in. właścicielami gruntów). - Uzyskaliśmy już decyzję środowiskową i złożyliśmy wniosek o decyzję lokalizacyjną, którą spodziewamy się uzyskać do końca października - mówi Rakowska. - W lutym lub marcu przyszłego roku powinniśmy wyłonić wykonawcę robót. Czasu jest coraz mniej, a harmonogramy napięte. Przedstawiciele spółki są jednak nastawieni optymistycznie.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)