Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sześć kilometrów A1 na odcinku Sośnica-Maciejów będzie gotowych na koniec lata [WIDEO + ZDJĘCIA]

0
Podziel się:

6-kilometrowy odcinek autostrady A1 między węzłem Sośnica w Gliwicach a zabrzańską dzielnicą Maciejów już prawie gotowy. Sprawdziliśmy dla Was, co dzieje się na budowie i jak wygląda jedna z najdłuższych estakad w Polsce.

Sześć kilometrów A1 na odcinku Sośnica-Maciejów będzie gotowych na koniec lata [WIDEO + ZDJĘCIA]

Liczący 6,5 km odcinek ma być gotowy pod koniec wakacji. To o dwa miesiące później niż planowano. Budowlańcom we znaki dała się ubiegłoroczna powódź. - Z tytułu opóźnienia nie będzie nałożonych kar. To była siła wyższa - tłumaczy Dorota Marzyńska, rzecznik katowickiego oddziału GDDKiA. Zapowiada jednak, że kierowcy trasą pojadą we wrześniu. 6 kilometrów trasy kosztowało 1,1 miliarda złotych. Budowa trwa od wiosny 2009 roku. Droga między Gliwicami a Zabrzem będzie mieć po 3 pasy w każdą stronę. Na tym odcinku są m.in. dwie estakady, jedna ma nieco ponad 500 metrów, a druga jest jedną z najdłuższych w Polsce, ma 1600 metrów! Odcinek, który ma zostać oddany do użytku jesienią zaczyna się przy węźle Sośnica (skrzyżowanie z A4)
i prowadzi do ruchliwej drogi krajowej 88 w Zabrzu (tzw. betonówka). Autostrada ma tu 30 metrów szerokości (każdy pas ma 3,75 m plus 3-metrowy pas awaryjny). Między Sośnicą, a Maciejowem nadal jest sześć kilometrów, ale pokonamy je... w dwie minuty. Bo 27 sierpnia nastąpi finał prac przy
budowie tego odcinka A1. Kierowcy zaś na nowiutką trasę wyjadą właśnie na początku września. - A autostradą A1 do Pyrzowic pojedziemy wiosną przyszłego roku - zapowiada Dorota Marzyńska, rzeczniczka katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Na razie tuż za węzłem Sośnica jest gigantyczny plac budowy. Specjalnie dla Was sprawdziliśmy, jak postępują prace. Na sześciokilometrowym odcinku powstają m.in dwie estakady. Jedna będzie mieć "tylko" 521 metrów. Druga, licząca 1663 metry, stanie się jedną z najdłuższych w Polsce. Na trasie częściowo jest już asfalt, są też wsporniki do ekranów dźwiękochłonnych, ale nie ma barierek między jezdniami, nie mówiąc o tablicach drogowych. Fragment między Gliwicami, a Zabrzem będzie miał po trzy pasy ruchu w każdą stronę. W sumie autostrada ma tu mieć ok. 30 metrów szerokości, a każdy pas ruchu będzie miał po 3,75 metra szerokości. Na końcu, przy węźle Maciejów, przy ruchliwej DK 88 stoi już Obwód Utrzymania Autostrady z posterunkiem policji i
lądowiskiem dla helikopterów. Jest tu też magazyn, w którym zmieści się 4,5 tys. ton soli.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)