Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

UOKiK skontrolował przedsiębiorców z sektora usług. Prawie 40 procent nie przestrzega przepisów

0
Podziel się:

Brak cennika oraz niejasność w naliczaniu cen za usługi to najczęstsze nieprawidłowości, jakie pojawiają się w raporcie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Blisko u 37 procent skontrolowanych przedsiębiorstwach stwierdzono uchybienia. Wystawiono 87 mandatów o łącznej wartości ponad 13 tysięcy złotych.

UOKiK skontrolował przedsiębiorców z sektora usług. Prawie 40 procent nie przestrzega przepisów

UOKiK zlecił Inspekcji Handlowej skontrolowanie zakładów wybranych losowo oraz na podstawie skarg konsumentów, świadczących usługi m.in. fryzjerskie, optyczne, motoryzacyjne, zegarmistrzowskie. Okazało się, że w pomieszczeniach brakuje cenników i prawidłowego oznaczenia produktów. W niektórych zakładach fryzjerskich sprzedawano artykuły kosmetyczne po upływie terminu ważności. Na każdym artykule powinny znaleźć się takie informacje, jak: skład surowcowy, cena, nazwa i adres producenta. Mimo dość wysokiego odsetka nieprawidłowości w sektorze usług, raport UOKiK przedstawia też optymistyczne wnioski - kontrolowani przedsiębiorcy niemal od razu po wykryciu wyeliminowali zaistniałe uchybienia. W porównaniu z 2008 rokiem liczba nieprawidłowości spadła. Wtedy to zastrzeżenia wykryto u 51 procent badanych przedsiębiorców. Codziennie najświeższe informacje z Warszawy na Twoją skrzynkę. Zapisz się do newslettera!

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)