- Za miesiąc dokonamy oficjalnej prezentacji modelu Grand Tiger - zapowiada Mariusz Lewandowski, rzecznik Pol-Motu Warfamy. - Prace nad montażem już trwają. Szacujemy, że cena pojazdu będzie wahała się w granicach 65 tysięcy złotych. Montaż jest prowadzony w byłej Fabryce Samochodów Ciężarowych przy ul. Mełgiewskiej. Pol-Mot Warfama zakupiła jedną dwudziestą byłej fabryki od syndyka masy upadłościowej Daewoo Motor Polska, czyli dwadzieścia sześć tysięcy metrów kwadratowych. Nowy pojazd to chiński pick-up marki ZXAuto, który świadectwo homologacji otrzymał w marcu ubiegłego roku. Pracowano nad tym przez osiem miesięcy. Ma podwójną kabinę, przestrzeń ładunkową i napęd na cztery koła. Może zabrać jednocześnie pięciu pasażerów, a jego ładowność to 625 kilogramów. Pojazd jest wyposażony w silnik diesla hyundai D4CB o pojemności 2,5 litra i mocy 170KM. Jego masa całkowita to 2485 kg. Producent deklaruje, że spalanie oleju napędowego w cyklu miejskim wyniesie 11,5 litra. Natomiast średnie spalanie to 8,8 litra.
Zbiornik paliwa będzie miał pojemność 73 litrów. Na wyposażeniu Grand Tiger będzie miał również klimatyzację, centralny zamek, ABS i elektrycznie otwierane szyby. - To samochód przeznaczony dla rolnictwa, przedsiębiorstw komunalnych i firm usługowych. Po prostu samochód roboczy - wyjaśnia Mariusz Lewandowski. Przy produkcji Grand Tigera pracuje w tej chwili w lubelskim zakładzie około trzydziestu osób. Ta liczba ma się powiększyć, bo oprócz pick-upów, Pol-Mot Warfama chce również przy ul. Mełgiewskiej produkować ciągniki o mocy 150 koni mechanicznych. - Do naszego nowego zakładu będziemy potrzebować inżynierów i robotników - deklarował zaraz po zakupie części byłej FSC Mariusz Lewandowski. Pol-Mot Warfama to ostatni inwestor, który zakupił nieruchomości w byłej FSC. Pozostała część została wcześniej sprzedana. Część inwestorów jeszcze nie przejęła na własność wszystkich nieruchomości. Na przykład Emperia Holding, stanie się właścicielem dwóch biurowców do grudnia 2012 r.