Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Warszawskie korki kosztują miliardy

0
Podziel się:

Z powodu korków, które są udręką polskich miast, polska gospodarka traci 3,7 mld zł rocznie, a kierowcy - kolejne 4,2 mld zł. Tyle, ile wynoszą nakłady np. na oświatę - wyliczyli eksperci Deloitte.

Warszawskie korki kosztują miliardy

Najwięcej czasu w korkach spędzają mieszkańcy Warszawy - policzyli eksperci w raporcie "Korki w siedmiu największych miastach Polski". - Pracujący w siedmiu polskich miastach tracili w korkach w 2010 r. średnio 16 mln zł dziennie, co daje kwotę ponad 4,2 mld zł rocznie - wylicza Rafał Antczak, wiceprezes Deloitte. Traci też gospodarka: koszt korków dla gospodarki zamknął się sumą prawie 3,7 mld zł w 2010 r. W trakcie szczytu porannego w godz. 7.30-9.30 w Warszawie przejazd 10-kilometrowego odcinka wydłuża się nawet o 15 min, podczas gdy w Katowicach potrzebny jest dodatkowy czas około 4 min. W Warszawie permanentnie są zakorkowane np. ul. Marynarska na trasie Żwirki i Wigury - Postępu, ul. Grójecka na odcinku od pl. Narutowicza do ronda Zawiszy, Al. Jerozolimskie na odcinku al. Jana Pawła II - Towarowa. Największą bolączką kierowców jest zła organizacja sygnalizacji świetlnej. Mieszkańcy kiepsko oceniają też jakość transportu publicznego - średnio na 3,23 pkt w pięciostopniowej skali. Eksperci Deloitte
twierdzą, że transport w miastach można usprawnić bez konieczności ponoszenia dużych nakładów. - Należy usprawnić koordynację miejskich spółek transportowych (np. autobusowych i tramwajowych) oraz zwiększyć efektywność wykorzystania taboru - mówi Antczak. Czytaj także: * Hanna Gronkiewicz-Waltz: Korki w Warszawie będą do 2012 roku * Korki koło Dworca Centralnego bo... kręcą film Wiadomości z Twojego miasta prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera! Prześlij nam swój artykuł lub swoje zdjęcia. Nie masz konta? Zarejestruj się! Masz firmę? Dodaj ją za darmo do Katalogu Firm. Organizujesz imprezę? Poinformuj nas!

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)