Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Wielkie zbiorniki w Porcie Północnym

0
Podziel się:

W ciągu kilku tygodni ma być zawarta umowa korporacyjna umożliwiająca utworzenie spółki z udziałem Przedsiębiorstwa Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń" SA w Płocku i partnera zagranicznego, która zbuduje bazę magazynowo-przeładunkową w gdańskim Porcie Północnym. Ministerstwo Skarbu Państwa zaakceptowało porozumienie PERN z zachodnim inwestorem w sprawie wspólnej budowy do 2013 roku bazy, której wartość szacowana jest na około 800 mln zł.

Wielkie zbiorniki w Porcie Północnym

Zobacz także: Baza paliw PERN koło Portu Północnego w Gdańsku - Decyzja resortu skarbu otwiera nam drogę do realizacji wielkiej inwestycji w Gdańsku - podkreśla Robert Soszyński, prezes PERN. - Obecnie, wraz z naszym partnerem, rozpoczęliśmy procedury korporacyjne i prace dokumentacyjne. Będziemy też mogli zacząć proces inwestycyjny, obejmujący między innymi uzyskanie zgód środowiskowych i budowlanych oraz zlecenie opracowania dokumentacji technicznej bazy. Wstępnie uzgodniliśmy z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk SA sprawę długoletniej dzierżawy gruntów na zapleczu Bazy Paliw Płynnych w Porcie Północnym i współpracy z jej operatorem, ze spółką Naftoport. Inną naszą inwestycją w Gdańsku będzie zbudowanie dodatkowo dwóch zbiorników ropy naftowej w naszej bazie magazynowej w Gdańsku Górkach Zachodnich. Będą miały one pojemność po 100 tysięcy ton, co zwiększy jej pojemność do około jednego miliona ton. Obecnie trwa jeszcze załatwianie formalności związanych z uzyskaniem gruntów, aby je posadowić. Czytaj także:
Port Północny w Gdańsku hubem dla basenu Morza Bałtyckiego Pojemność nowej bazy magazynowej, zbudowanej w Porcie Północnym z udziałem spółki PERN, ma wynosić łącznie 730 tys. m sześc. W zbiornikach ma się pomieścić 400 tys. m sześc. surowej ropy i ponad 300 tys. metrów sześc. produktów naftowych. Baza będzie świadczyć takie usługi logistyczne jak dystrybucja płynnego surowca energetycznego i gotowych produktów rafinerii. Nie będą one polegały na obrocie handlowym ropą i paliwami, a na ich magazynowaniu, dostarczaniu i blendowaniu (mieszaniu paliw lub ropy pochodzących z różnych źródeł, na zlecenia firm naftowych). Baza będzie połączona systemem naftociągów ze stanowiskami przeładunkowymi bazy Naftoportu. W razie konieczności będzie ona magazynować ropę dostarczaną drogą morską. 800 mln - tyle zł ma kosztować budowa bazy magazynowo-przeładunkowej w Gdańsku.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)