Wzmocnienia zostały już wykonane, ale Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o tym dopiero teraz. Czytaj też: Na pylonie mostu Rędzińskiego zawisła już wiecha Skąd konieczność wzmocnienia rygla głównego? Z różnic między projektem budowlanym (tym, na podstawie którego dostaje się pozwolenie na budowę) a wykonawczym (rozszerzonym, na podstawie którego trwa właściwa budowa). „Na etapie opracowania projektu wykonawczego, po wykonaniu szczegółowych obliczeń wytrzymałościowych, okazało się, że zachodzi konieczność zwiększenia wytrzymałości, siły sprężającej rygla górnego oraz jego nośności na skręcie. W związku z powyższym dokonano szczegółowego obliczenia rygla górnego i stwierdzono, że założony efekt można osiągnąć przez zastosowanie zwiększonej ilości zbrojenia miękkiego tj. prętów wysokiej wytrzymałości o średnicy 50 mm w celu sprężenia podłużnego i pionowego rygla, a co za tym idzie przeniesienia występujących w ryglu sił skręcających” - czytamy w ogłoszeniu Generalnej Dyrekcji. Czytaj
też: Setny rygiel stanął na wrocławskim stadionie (ZDJĘCIA) - Projekt budowlany to trzydzieści kilka rysunków, a wykonawczy ponad tysiąc. Przy tej liczbie rysunków technicznych zawsze może się okazać, że potrzebne są wzmocnienia konstrukcji – mówi w rozmowie z tuwroclaw.com prof. Jan Biliszczuk. Koszt budowy obiektu zaplanowany na 576 mln zł będzie większy o dokładnie 426 tys. 124 złote i 59 groszy. Więcej na stronie www.tuwroclaw.com