Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Zwodowano kadłub kontenerowca Delamar

0
Podziel się:

Niecodzienna operacja techniczna została przeprowadzona w czwartek na Martwej Wiśle, w rejonie gdańskiego mostu wantowego. W zlokalizowanej obok niego stoczni Marine Projects Ltd. w Gdańsku zwodowano kadłub uniwersalnego statku kontenerowego Delamar, mającego długość prawie 90 m. W momencie wodowania był on wyposażony w 90 procentach.

Zwodowano kadłub kontenerowca Delamar

Gdańska stocznia funkcjonuje od 20 lat. Buduje ona nieduże statki o różnym przeznaczeniu, ich kadłuby i inne konstrukcje okrętowe na dzierżawionym terenie na wyspie Ostrów, przy basenie Ostrowica IV i na własnym terenie, po zlikwidowanej Stoczni im. Conrada w Gdańsku Stogach. Zatrudnia średnio, w zależności od liczby zamówień, około 300 pracowników. Wodowanie kadłuba statku Vestland Insula w Stoczni Gdańsk - Kontenerowiec był pierwszym statkiem, który zwodowaliśmy na Wiśle Martwej, wykorzystując nową metodę, opracowaną w naszej stoczni, a zaakceptowaną przez towarzystwo klasyfikacyjne Germanishe Lloyd - zaznacza Tadeusz Zieliński, kierownik projektów Marine Projects. - Polega ona na przesunięciu statku z pochylni płaskiej na ponton Conrad 2, który posiada własną maszynownię z system pomp o dużej wydajności, umożliwiający jego częściowe zanurzanie i wynurzanie. Wodowanie statku Delamar odbywało bardzo wolno, bo co każde pięć metrów, pokonanych przez zsuwający się rufą do wody kadłub, nasi inżynierowie
przeprowadzali obliczenia jego nacisków na ponton. Chodziło o niedopuszczenie do odkształcenia konstrukcji statku, którego rejon rufowy, z nadbudówką i maszynownią, jest najcięższy.

wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)