Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

A2 - budowa - nowe konsorcja.

0
Podziel się:

Konsorcjum Eurovia Warbud jest już na budowie 29-kilometrowego odcinka A autostrady A2 między Łodzią a Warszawą, jednego z dwóch porzuconych przez chińskie konsorcjum Covec. Dokończy go za 989 mln zł. Umowa z następnym, czeskim Boegl&Krysl - DSS na dokończenie drugiego, 20-kilometrowego odcinka C ,bliżej Warszawy, lada moment zostanie podpisana. Opiewa na 756 mln zł.

Budowa obu odcinków ma się zakończyć do 15 października 2012 roku - mówi Urszula Nelken, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodaje, że do końca maja wykonawcy mają zapewnić tak zwaną przejezdność. Wyjaśnia, że będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, oznakowanie pionowe i poziome czyli pełna organizacja ruchu oraz bariery energochłonne. Na odcinku A będzie wyłącznie podbudowa bitumiczna. Asfalt zostanie ułożony po zakończeniu EURO 2012.
W przejezdności nie mieszczą się ekrany dźwiękochłonne, ogrodzenie autostrady, punkty, z których można wezwać pomoc drogową, mogą być nie dokończone przepusty dla zwierząt - uzupełnia Urszula Nelken.
W sumie nowi wykonawcy otrzymają 1 miliard 745 milionów zł. To więcej niż zaproponowali Chińczycy, którzy wygrali przetarg - mówi rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Dodaje, że na prośbę o poprawienie sytuacji na budowie, Covec odpowiedział żądaniem podwyższenia kontraktu o ponad 1 miliard zł, więc w sumie i tak budowa będzie o pół miliarda tańsza.
Za każdy dzień opóźnienia na odcinku A, firma będzie musiała zapłacić około 190 tysięcy zł kary, a na odcinku C - powyżej 150 tysięcy zł.
Chińskie konsorcjum Covec zobowiązało się wybudować autostradę do 6 czerwca 2012 roku, a przejezdność zapewnić również do końca maja.Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie się domagać rekompensaty od Covec-u - podkreśla Urszula Nelken.
Nowe konsorcja do budowy A2 zostały wybrane w tak zwanym trybie z wolnej ręki, a nie przetargu. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury, które z kolei poprosiło o opinię Urząd Zamówień Publicznych. Opinia była pozytywna.

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)