W otwarcie całego odcinka z Łodzi do Warszawie nie wierzy ekspert transportowy Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Jego zdaniem niepewny też jest październikowy termin ukończenia odcinka "C" Ekspert przypomina, że kontrakt został zawarty po zaniżonej cenie i możemy być niedługo świadkami zejścia kolejnej firmy z placu budowy. Wtedy finisz inwestycji w 2012 roku nie będzie możliwy.
Jeden z awaryjnych scenariuszy zakłada otwarcie czterech odcinków autostrady z Warszawy do Łodzi i objazd jednego. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego Grzegorz Benedykciński uważa, że jeśli alternatywna droga zostanie wytyczona przez miasto, będzie to miało fatalne skutki. Burmistrz uważa jednak, że wytyczanie nowych objazdów w ogóle nie będą potrzebne, dlatego, że kierowcy pojadą do trasy poznańskiej i nią dojadą do stolicy.
W czerwcu zeszłego roku Generalna dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zerwała umowę z chińskim wykonawcą odcinka "A" i "C", firmą Covec. W trybie bezprzetargowym wybrano konsorcjum firm Boegl & Krysl - DSS. Po ogłoszeniu upadłości Dolnośląskich Surowców Skalnych całość prac przejął drugi konsorcjant.
IAR