Ze szpitali wypisano już 180 osób. Kolejne 30 ma opuścić szanghajskie szpitale jeszcze dziś. 60 osób, z powodu odniesionych obrażeń, wymaga dłuższego leczenia. Do zderzenia dwóch składów metra doszło wczoraj około godziny 15:00 czasu lokalnego. W tył stojącego na stacji składu, uderzył kolejny.
Media spekulują, że przyczyną kolizji mogła być awaria sygnalizacji świetlnej, dostarczonej przez firmę Casco. Jej udziałowcami są francuski Alstom i chińska firm China Railway Signal & Communication". To właśnie Casco odpowiedzialne było także za montaż sygnalizacji świetlnej na linii superszybkiej kolei łączącej Hangzhou z Wenzhou.. 23 lipca na trasie tej doszło do największej katastrofy w dziejach chińskich szybkich kolei, w której zginęło 40 osób.
Przedstawiciele władz na razie powstrzymują się od jednoznacznych komentarzy w sprawie przyczyn kolizji w szanghajskim metrze. Na 40 minut przed katastrofą z powodu wadliwego działania automatycznego systemu sygnalizacji, podjęto decyzję o manualnej kontroli trakcji.
IAR