Zdaniem gazety, taki skutek mogą wywołać proponowane przez resort pracy zmiany w przepisach kodeksu pracy. Usuwa on zatrudnienie zmianowe z katalogu przesłanek uzasadniających działanie firmy w niedziele i święta. Jeżeli zmiany wejdą w życie, to niemożliwe stanie się działanie firm, które w wolne dla większości dni świadczą usługi na rzecz klientów z całego świata. W ich przypadku to normalne dni pracy - czytamy w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Z szacunków Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego wynika, że w sektorze call center rocznie świadczy pracę około 200 tysięcy osób, w większości młodych kobiet.
"Dziennik Gazeta Prawna" dodaje, że w przypadku absolutnego zakazu w Polsce pracy w niedzielę i święta świadczenie usług ciagłych zostanie przeniesione do tych państw, w których ograniczenia takie nie występują, np. do Rumunii.
Więcej na ten temat - w "Dzienniku Gazecie Prawnej".
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)/"Dziennik Gazeta Prawna"/kry/dyd