Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Dziennik Gazeta Prawna" Superopóznienie superszybkich pociągów

0
Podziel się:

Superpociagi rozwijające prędkość 350 kilometrów na godzinę miały połączyć Warszawę z Poznaniem i Wrocławiem za dziewięć lat. Jak dowiaduje się "Dziennik Gazeta Prawna", realną datą ukończenia inwestycji jest dopiero 2030 rok. O takim terminie mówi się wśród członków formującego się rządu i najbliższych doradców Donalda Tuska.

"Dziennik Gazeta Prawna" zauważa, że w ciągu kilku lat nie dało się zbudować kolei dużych prędkości nawet w Azji, gdzie najszybszych połączeń jest najwięcej na świecie. Realizacja 345 kilometrów linii na Tajwanie zajęła 15 lat. W Polsce do ułożenia jest 900 kilometrów torów, potrzeba też 50 pociągów.
Zmiana daty to efekt realnej oceny możliwości PKP Polskich Linii Kolejowych, które dziś nie radzą sobie z remontami infrastruktury i układaniem rozkładu jazdy. Największym problemem są jednak pieniądze. Według szacunków kolej dużych prędkości będzie kosztować minimum 20 miliardów złotych. W kilkuletniej perspektywie taka gotówka w napiętym budżecie się nie znajdzie
Więcej w "Dzienniku Gazecie Prawnej".

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/"Dziennik Gazeta Prawna"/kl/łp

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)