Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

EURO - podsumowanie - Świątecki

0
Podziel się:

Polska zarobiła na EURO 2012, przynajmniej jeśli chodzi o wizerunek na świecie. Specjalista od reklamy, doktor Andrzej Świątecki z Uniwersytetu Warszawskiego uważa, że należy tu mówić zarówno o korzyściach krótko jaki długoterminowych.

Ekspert uważa, że kapitał, który udało się zebrać dzięki tej imprezie piłkarskiej jest ogromny. Żadna inna akcja promocyjna nie odniosłaby tak wielkiego sukcesu.
Świątecki zwraca jednak uwagę, że pozytywna atmosfera panująca teraz wokół Polski ma charakter krótkoterminowy. Dlatego teraz należałoby zrobić pogłębione badania wśród obcokrajowców, aby sprawdzić jak oni teraz na nas patrzą i co chcieliby w nas zobaczyć. Potem trzeba byłoby przystąpić do kształtowania naszego wizerunku. Zdaniem Andrzeja Świąteckiego polskim produktem eksportowym mogą być atmosfera panujące w Polsce i sami Polacy. Wymienia tu na przykład gościnność, otwartość, dobra znajomość języków czy nawet piękne kobiety.
Andrzej Światecki uważa, że wizerunek wypracowany podczas mistrzostw raczej nie ma negatywnych zabarwień. Nawet bijatyka z rosyjskimi kibicami uznawana jest za mały incydent: Doktor Świątecki uważa, że Polskiemu wizerunkowi nie zaszkodził też film dokumentalny, wyemitowany dwa tygodnie przed mistrzostwami na kanale BBC. W tej produkcji były kapitan angielskiej reprezentacji odradzał swoim rodakom podróż do Polski. Świątecki przypomniał, że potem angielscy kibice obśmiali ten program, organizując happening podczas którego sami nieśli trumnę. W mediach cytowane były tez wypowiedzi angielskich kibiców, którzy byli zachwyceni atmosferą polsko-ukraińskich mistrzostw.

Informacyjna Agencja Radiowa

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)