Dzięki wprowadzanej obecnie w życie reformie mediów publicznych, liczni Francuzi wybrali stacje telewizyjne France 2 i France 3. W wyniku zniesienia reklam między godziną 20 a 6 rano najważniejsze wieczorne programy zaczęły się w stacjach telewizji publicznej o 15 minut wcześniej niż programy telewizji prywatnych.
W czasie, gdy w prywatnej telewizji TF1 były nadawane reklamy, prawie sześć milionów osób wolało obejrzeć film dokumentalny w telewizji publicznej. Jednakże sytuacja zmieniła się, gdy nieco później TF1 zaczęła nadawać swój wieczorny program. W walce o widzów zwyciężyła - jak prawie zawsze - telewizja prywatna.
Reforma niepokoi pracowników państwowych mediów. Obawiają się oni, że zlikwidowanie reklam naruszy niezależność telewizji publicznej, która będzie w większym niż dotychczas stopniu uzależniona od wsparcia finansowego państwa.