Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

"Gazeta Wyborcza" Jak zakony łowią na PR

0
Podziel się:

Zakony, skarżące się na brak powołań, przystąpiły do kontrofensywy i werbują kandydatów za pomocą haseł reklamowych - pisze "Gazeta Wyborcza".

Dziennik dodaje, że w ciągu ostatnich lat liczba kandydatów do zakonów męskich spadła o jedną czwartą. Podane w grudniu zeszłego roku dane podziałały na zakony mobilizująco.
Najnowsze propozycje rekolekcji powołaniowych w niczym nie przypominają tych sprzed roku. Wystarczy zajrzeć do portalu www.zyciezakonne.pl, by przekonać się, jak zmieniło się podejście duchownych. Zamiast "Rekolekcje powołaniowe 2010" salwatorianie proponują: "Mam talent - mogę zostać świętym!" i zapraszają na ferie uczniów szkół gimnazjalnych, średnich i wyższych. Trynitarze w swoim zaproszeniu intrygują historią i przypominają, że "od 800 lat wykupują niewolników" - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
Zakonna kontrofensywa nie dziwi ojca Jana Szewka, krakowskiego franciszkanina, który wykłada zasady PR. Tłumaczy on, że do zakonników dociera coraz częściej, że muszą zmienić formę mówienia do ludzi. O ile treść musi pozostać ta sama, bo przesłanie Boga nie zmieniło się, o tyle mogą wykorzystywać PR do promowania siebie i swojej duchowości.
Więcej na ten temat w "Gazecie Wyborczej".

Informacyjna Agencja Radiowa/IAR/"Gazeta Wyborcza "/K.Lewenstam/kry

wiadomości
IAR
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
KOMENTARZE
(0)